Škoda Electric wyposażyła nowe nadwozie 18-metrowego Solarisa w aparaturę elektryczną i w ten sposób powstał pojazd Škoda 27Tr kolejnej generacji. Po kilkutygodniowych testach pojazd właśnie zaczął wozić pasażerów.
Można więc powiedzieć, że to pierwszy Solaris w nowej wersji nadwoziowej, będący trolejbusem i do tego przegubowy, choć sprzedawany jest pod nazwą Škoda 27 Tr. Nie jest to sytuacja wyjątkowa, ponieważ bardzo wiele pojazdów w Czechach i na Słowacji nosi nazwę dostawcy układu napędowego (tak jest np. z autobusami Irisbus, do których „włożono” czeskie silniki elektryczne i stały się trolejbusami). Z drugiej strony – istnieją również trolejbusy sprzedawane pod marką Solarisa, z podzespołami Škody.
– Bardzo dobra współpraca Škody z Solarisem trwa od lat. Czasami głównym dostawcą produktu jest Škoda, czasami Solaris – potwierdził Wojciech Grzonka, szef polskiego oddziału Škoda Transportation.
Wygodny w użyciu, tani w eksploatacji
– Nowy trolejbus to nie tylko zupełnie nowy, bardzo nowoczesny design, ale przede wszystkim komfort dla pasażerów i kierowcy. Pojazdy mają klimatyzację, ładowarki USB oraz przejrzysty system informacji pasażerskiej. Co ważne dla kupującego – trolejbus jest bardzo tani w eksploatacji i serwisie – powiedział szef Škody Electric Petr Kasenčák.
Kontrakt, który czeska firma zdobyła w nieodległej od polskiej granicy Żylinie składa się z dwóch części. W ramach pierwszej dostarczonych będzie 12 przegubowych trolejbusów Škoda 27 Tr oraz 3 trolejbusy 12 metrowe Škoda 26 Tr. Druga część zakłada opcję na dostawę kolejnych 6 przegubowców i 6 trolejbusów solowych. Wszystkie będą w 100% niskopodłogowe.
Ponad 400 trolejbusów w czesko-polskiej kooperacji
Na Słowacji trolejbusy produkowane w kooperacji firm z Bolechowa i Pilzna kursują już w Bratysławie, Bańskiej Bystrzycy i Preszowie. Škoda chwali się, że w tym roku zdobyła też kontrakty dla czeskiego Brna, gdzie dotrze dziesięć nowych trolejbusów Škoda 26Tr. 15 nowych trolejbusów zakupił Chomutov i Jirkov, kolejne zamówienia płyną też z Ostrawy, gdzie producent dostarczy 12 trolejbusów.
W całej Europie jeździ już ponad 410 „trajtków” obu typów. To obecnie najpopularniejszy niskopodłogowy pojazd pobierający prąd z sieci za pomocą odbieraków w Europie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.