Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pierwszy tramwaj Škoda 52T dla Pragi zaprezentowany

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
27-01-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Škoda – po 13 miesiącach od podpisania umowy i ośmiu miesiącach od startu produkcji – zaprezentowała pierwszy tramwaj ForCity Plus 52T dla Pragi. Wczoraj (27 stycznia) pojazd odbył pierwszy przejazd po torze prób w zakładach producenta w Pilźnie.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), operator komunikacji w stolicy Czech, podpisał umowę ramową ze Škodą na dostawy do 200 tramwajów w grudniu 2023 r. Całkowita wartość to 16,6 mld koron. Pierwsze zamówienie realizacyjne obejmuje 40 pojazdów. Ostateczny projekt pojazdu – zwłaszcza elementów wyposażenia – został zatwierdzony w maju 2024 r. Po sfinalizowaniu dokumentacji technicznej rozpoczęła się produkcja pojazdów. Škoda zaangażowała ponad 230 poddostawców, z czego 76% pochodzi z Czech.

Pierwszy tramwaj jest niemal gotowy – trwają prace wykończeniowe we wnętrzu, rozpoczęły się też pierwsze testy. – To ważny kamień milowy, ponieważ po prawie 20 latach Praga zobaczy zupełnie nowy typ tramwaju. Nowoczesne tramwaje będą ciche i wyposażone w klimatyzację oraz system antykolizyjny – mówi Zdeněk Hřib, wiceburmistrz Pragi ds. transportu. – Kontynuujemy boom tramwajowy. W ciągu najbliższych dwóch lat uruchomimy kilka nowych linii, np. do Malešic, Strahova, Novégo Dvoru, Žižkova lub w okolice Muzeum i placu Wacława – dodaje Hřib.

Dwa kolejne pojazdy są na końcowym etapie montażu. W sumie w różnych fazach produkcji znajduje się osiem pojazdów. Pierwsze trzy wozy mają zostać dostarczone do Pragi w kwietniu – wówczas rozpoczną się jazdy testowe bez pasażerów, będące częścią procesu homologacji nowego typu pojazdu. Pojazdy będą stacjonować w zajezdni Hloubětín, która jest w trakcie przebudowy. W sumie w tym roku producent ma dostarczyć 20 pojazdów, a w przyszłym roku – kolejne 20 pojazdów.

Tramwaje o długości 31,99 m i szerokości 2,5 m są w pełni niskopodłogowe. Pojemność określono na 243 pasażerów (przy normie 5 osób na m2), z czego 79 na miejscach siedzących (w tym 44 w kierunku jazdy). Wszystkie siedzenia są dostępne bez schodów i podestów. Zaplanowano dwie wielofunkcyjne strefy do przewozu wózków. W tramwaju zaplanowano pięć par podwójnych drzwi o szerokości 1300 mm, w jednej linii i równolegle do osi przystanku. Wejście znajdzie się na wysokości 350 mm. Masę pustego tramwaju określono na 48 ton. Wśród zalet producent wymienia wózki z osiami, hamulce elektromechaniczne i odzysk energii, które mają zapewnić niższe koszty utrzymania i zużycia energii. W tramwaju znajdą się cztery wózki napędne, z czego dwa częściowo, a dwa w pełni skrętne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwszy nowy tramwaj Škody na praskich torach

Przestrzeń

Pierwszy nowy tramwaj Škody na praskich torach

Przemysław Farsewicz 05 kwietnia 2025

CAF dostarczy tramwaje do Tours

Przestrzeń

CAF dostarczy tramwaje do Tours

Farsewicz Przemysław 23 marca 2025

Ostrawa z przetargiem na nowe tramwaje

Przestrzeń

Ostrawa z przetargiem na nowe tramwaje

Przemysław Farsewicz 22 marca 2025

Zobacz również:

Pierwszy nowy tramwaj Škody na praskich torach

Przestrzeń

Pierwszy nowy tramwaj Škody na praskich torach

Przemysław Farsewicz 05 kwietnia 2025

Praga z nowoczesną zajezdnią tramwajową – po 74 latach

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Pierwszy nowy tramwaj Škody na praskich torach

Przestrzeń

Pierwszy nowy tramwaj Škody na praskich torach

Przemysław Farsewicz 05 kwietnia 2025

CAF dostarczy tramwaje do Tours

Przestrzeń

CAF dostarczy tramwaje do Tours

Farsewicz Przemysław 23 marca 2025

Ostrawa z przetargiem na nowe tramwaje

Przestrzeń

Ostrawa z przetargiem na nowe tramwaje

Przemysław Farsewicz 22 marca 2025

Zobacz również:

Pierwszy nowy tramwaj Škody na praskich torach

Przestrzeń

Pierwszy nowy tramwaj Škody na praskich torach

Przemysław Farsewicz 05 kwietnia 2025

Praga z nowoczesną zajezdnią tramwajową – po 74 latach

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
x