Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwszy Tramino przejdzie modernizację. Wiemy kto ją wykona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
07-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
07-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pierwszy Tramino przejdzie modernizację. Wiemy kto ją wykona
Fot. Jakub Sus
MPK Poznań podjęło decyzję o wyborze najlepszej oferty w postępowaniu na naprawę prototypowego, srebrnego Solarisa Tramino. Wagon S100 w końcu doczeka się remontu i modernizacji, co ma potrwać maksymalnie 18 miesięcy.

MPK Poznań właśnie wybrało najlepszą ofertę w postępowaniu na naprawę główną wraz z modernizacją pierwszego tramwaju z Serii Tramino. Prototypowy wagon, S100, został odkupiony przez przewoźnika w ubiegłym roku, po długotrwałym pobycie pod chmurką. Przewoźnik próbował wyremontować prototyp już w zeszłym roku, lecz otrzymane oferty przekraczały budżet MPK.

W ponowionym przetargu spółka otrzymała trzy oferty. Firma Modertrans wyceniła zadanie na niewiele ponad 4,852 mln złotych, firma SAATZ (naprawia aktualnie poznańskie Combino oraz Tramino rozbitego podczas wypadku na Starołęce) wyceniła prace na około 4,551 mln złotych oraz konsorcjum firm SPS i Falkone, wyceniające prace na niespełna 3,788 mln złotych. Budżet MPK wynosił 4,305 mln złotych brutto.

Teraz dowiedzieliśmy się, że prace zrealizuje konsorcjum firm SPS oraz Falkone, które uzyskało maksymalną liczbę punktów w ramach postępowania.

Wagon zostanie przystosowany do aktualnych wymogów w zakresie systemu informacji pasażerskiej, monitoringu czy systemu kasowników. W pierwszym Tramino znajdzie się również terminal do zakupu biletów w formie elektronicznej. Po modernizacji wszystkie wyświetlacze mają pokazywać tekst w kolorze białym, co może oznaczać, że tramwaj zachowa swój unikalny, biały kolor. Nie ma jednak takiej pewności, bowiem w zapisach przetargowych zapisano, że malowanie wagonu zostanie uzgodnione z MPK na dalszym etapie trwania remontu i modernizacji.

W kwestiach technicznych przegląd i naprawę przejdzie pudło, a także wózki tramwaju czy instalacja elektryczna. Zupełnie nowy będzie monitoring wizyjny, a gruntowny przegląd oraz wymianę zużytych elementów przejdzie system wentylacji. Najpoważniejszą zmianą w stosunku do pierwotnego postępowania jest rezygnacja przez MPK z przebudowy kabiny motorniczego. Przewoźnik chciał zmienić układ bocznych okien kabiny i upodobnić go do pojazdów z serii S105, tak aby zapewnić motorniczemu lepsze pole widzenia.

Naprawę przejdzie także układ hamulcowy, w którym wykonawca wymieni wszystkie węże elastycznych połączeń hydraulicznych, zregeneruje agregaty hamulcowe oraz wymieni płyn hydrauliczny oraz dokona płukania całego układu hydraulicznego. System piaskowania tramwaju również ma przejść regenerację.

Biały Tramino zyska nowe falowniki trakcyjne i przetwornice statyczne. Dotychczasową pojedynczą przetwornicę zastąpią obecnie dwie. Zupełnie nowe będą również bateria akumulatorowa, cała instalacja elektryczna jak również aparatura sterownicza.

Czas na wykonanie napraw to 18 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Poznań chce naprawić powypadkowe Tramino

Komunikacja

MPK Poznań chce naprawić powypadkowe Tramino

Jakub Rösler 03 listopada 2023

MPK Poznań i inwestycje na zajezdni Warszawska

Przestrzeń

MPK Poznań i inwestycje na zajezdni Warszawska

Jakub Rösler 12 października 2023

MPK Poznań z umową na naprawę pierwszego Tramino

Komunikacja

MPK Poznań z umową na naprawę pierwszego Tramino

Jakub Rösler 06 października 2023

Jedna oferta na używane autobusy dla MPK Poznań

Komunikacja

Jedna oferta na używane autobusy dla MPK Poznań

Jakub Rösler 03 października 2023

Poznań. “Pestka” wciąż bez Gamm choć z promykiem nadziei?

Komunikacja

Bordowa Gamma jeździ już z pasażerami

Komunikacja

Bordowa Gamma jeździ już z pasażerami

Jakub Rösler 18 września 2023

Zobacz również:

MPK Poznań chce naprawić powypadkowe Tramino

Komunikacja

MPK Poznań chce naprawić powypadkowe Tramino

Jakub Rösler 03 listopada 2023

MPK Poznań i inwestycje na zajezdni Warszawska

Przestrzeń

MPK Poznań i inwestycje na zajezdni Warszawska

Jakub Rösler 12 października 2023

MPK Poznań z umową na naprawę pierwszego Tramino

Komunikacja

MPK Poznań z umową na naprawę pierwszego Tramino

Jakub Rösler 06 października 2023

Jedna oferta na używane autobusy dla MPK Poznań

Komunikacja

Jedna oferta na używane autobusy dla MPK Poznań

Jakub Rösler 03 października 2023

Poznań. “Pestka” wciąż bez Gamm choć z promykiem nadziei?

Komunikacja

Bordowa Gamma jeździ już z pasażerami

Komunikacja

Bordowa Gamma jeździ już z pasażerami

Jakub Rösler 18 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5