Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-11-21 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia]
fot. UG Godzianów
Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia]
Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia]
Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia]
Do Godzianowa pod Skierniewicami dotarł pierwszy w Polsce elektryczny autobus szkolny. Pojazd, dostarczony przez Solarisa, został kupiony w ramach programu Kangur, organizowanego przez NFOŚiGW.

Elektryczny Solaris pozwoli na wycofanie wyeksploatowanego i problematycznego już 20-letniego autobusu firmy Autosan. – Jako pierwsza gmina w Polsce zakupiliśmy szkolny autobus elektryczny. Nadarzyła się okazja w postaci programu NFOŚiGW. Całkowity koszt to ponad 2,5 mln zł, z czego dofinansowanie to 2,160 mln zł. Stacja ładowania kosztowała 250 tys. zł – mówi Andrzej Mozga, wójt gminy.

Szkolne Urbino 12 electric, które zamówiła gmina, zmieści na pokładzie na miejscach siedzących aż 41 młodych pasażerów. Wszystkie siedzenia w tradycyjnie pomarańczowym autobusie są wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Do tego znajduje się 10 miejsc stojących. Na nadkolach zamontowano półki. Istnieje możliwość zdemontowania foteli przy drugich drzwiach na potrzeby przewozu osoby na wózku. W pojeździe znajduje się też monitoring.


fot. UG Godzianów

Na ścianie przedniej i tylnej pojazdu umieszczono dodatkowo oświetlone tablice informujące o przewozie dzieci. Ponadto z tyłu autobusu na dachu zamontowane zostały pomarańczowe świetlne „koguty”, zapalające się automatycznie, gdy drzwi autobusu będą otwarte. Z przodu i z tyłu automatycznie wysuwa się też tablica „STOP”.

Zastosowane w „e-gimbusie” baterie Solaris High Energy+ mają łączną pojemność niemal 240 kWh. Jak przekazuje przedstawiciel Solarisa, autobus może przejechać 150-180 km bez ładowania. Komfortową, płynną jazdę bez hałasu i gwałtownych wibracji zapewnia oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 125 kW każdy. Autobus będzie ładowany za pomocą mobilnej ładowarki o mocy 40 kW, która była częścią zamówienia.


fot. UG Godzianów

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: ZTM zawiesza linie szkolne i kursy nocne linii 9

Komunikacja

Warszawa: ZTM zawiesza linie szkolne i kursy nocne linii 9

Redakcja 13 listopada 2020

Flixbus: Nadchodzą trudne czasy, ale jesteśmy przygotowani

Komunikacja

Flixbus: Nadchodzą trudne czasy, ale jesteśmy przygotowani

Łukasz Malinowski 30 października 2020

Bobowa: Pierwsza umowa w Polsce z Yutongiem na elektrobusy

Komunikacja

Bobowa: Pierwsza umowa w Polsce z Yutongiem na elektrobusy

Witold Urbanowicz 05 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5