Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwszy silnik CNG z fabryki Cummins w Darlington w Wielkiej Brytanii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Autor:

Cummins

Data publikacji:
17-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
17-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Grayling Poland

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pierwszy silnik CNG z fabryki Cummins w Darlington w Wielkiej Brytanii
fot. CumminsSilnik L9N firmy Cummins
Cummins w Darlington świętował produkcję silnika L9N, który jest pierwszym silnikiem CNG wyprodukowanym w brytyjskiej fabryce w 58-letniej historii zakładu.

8,9-litrowy silnik L9N (280–320 KM) cechuje się wyjątkowo niską emisją CO2, NOX i cząstek stałych, a także wydajnością i niezawodnością na poziomie silników Diesla, których Cummins w Darlington produkuje 72 000 rocznie. L9N może być zasilany sprężonym, skroplonym lub odnawialnym gazem ziemnym, co znacznie zmniejsza emisję CO2 na wszystkich etapach łańcucha paliwowego.

– Silniki Cummins zasilane gazem ziemnym to praktyczna i łatwo dostępna technologia dla klientów poszukujących cichej, oszczędnej paliwowo jednostki mocy o ultra niskiej emisji dla transportu miejskiego. Produkcja tych silników w Wielkiej Brytanii na potrzeby europejskich klientów - producentów samochodów ciężarowych i autobusów, usprawnia logistykę i przyspiesza nasze działania, a także wpływa pozytywnie na zrównoważony rozwój tej działalności – mówi Ashley Watton, dyrektor Bus Business Europe w Cummins.

Jak czytamy w informacji prasowej, zaprojektowany z myślą o spełnieniu wymagań normy Euro VI Phase E, silnik Cummins L9N cieszy się dużym zainteresowaniem na europejskim rynku autobusów, szczególnie w miastach ze strefami niskiej emisji. Obecnie pomaga transportować pasażerów na miejskich trasach autobusowych w Polsce, Azerbejdżanie, Estonii, Hiszpanii i Turcji.

Produkcję silnika Cummins L9N przeniesiono z fabryki Rocky Mount Engine Plant w Karolinie Północnej w USA, aby zapewnić europejskim klientom szybsze dostawy. Dzięki skróceniu odległości i czasu wysyłki zmniejsza się złożoność łańcucha dostaw, a cały proces ma bardziej zrównoważony charakter. Produkcję przeniesiono w zaledwie sześć miesięcy, a dzięki całej inwestycji fabryka w Darlington znacznie się rozwinęła.
L9N ma wiele komponentów i części wspólnych z silnikami wysokoprężnymi serii Cummins L, po których odziedziczyły swoją prostotę. Pozwala to również montować je na tej samej linii montażowej co silniki wysokoprężne.

– Globalna sieć produkcyjna Cummins oznacza, że budujemy silniki tam, gdzie nasi klienci ich potrzebują. Wprowadzenie produkcji L9N do fabryki Cummins Darlington sprawi, że nadal będziemy mogli świadczyć usługi na wysokim poziomie dla kluczowych klientów firmy, w odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie na nasze produkty, szczególnie w Europie – podkreśla Ashley Watton.

Silnik Cummins L9N jest jednym z wielu rozwiązań firmy w zakresie ultra niskiej lub zerowej emisji spalin, które są obecnie w fazie rozwoju lub już stosowane w napędach pojazdów i maszyn. Cummins wykorzystuje swoje doświadczenie w produkcji silników zasilanych gazem ziemnym do innych technologii silników o zapłonie iskrowym, w tym silników wodorowych wewnętrznego spalania.

Portfolio rozwiązań Cummins w zakresie systemów zasilania obejmuje ultra czyste silniki wysokoprężne, silniki zasilane gazem ziemnym, wodorowe ogniwa paliwowe i systemy akumulatorowe – wszystko to przyczynia się do realizacji strategii Destination Zero firmy Cummins.

Jak podaje firma, pod koniec roku Cummins otworzy w Krakowie nowoczesne Europejskie Centrum Odbudowy Silników. Nowy obiekt będzie pierwszym tego typu specjalistycznym ośrodkiem firmy w regionie. Dzięki inwestycji o wartości 10 mln dolarów, Cummins zapewni klientom strategiczne wsparcie w zakresie specjalistycznych procesów odbudowy silników oraz lepszą obsługę lokalnym partnerom, dzięki znacznie zwiększonym możliwościom dystrybucyjnym i magazynowym.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy nowy Autosan na gaz już w MPK Rzeszów

Komunikacja

Pierwszy nowy Autosan na gaz już w MPK Rzeszów

Jakub Rösler 13 listopada 2023

Dekarbonizacja lotnictwa. Proces trudny, ale konieczny

Mobilność

Dekarbonizacja lotnictwa. Proces trudny, ale konieczny

Roman Czubiński 29 września 2023

Wielka Brytania: Zakaz samochodów spalinowych później

Mobilność

Wielka Brytania: Zakaz samochodów spalinowych później

Mikołaj Kobryński 24 września 2023

Od kiedy Strefy Czystego Transportu w miastach?

Przestrzeń

Od kiedy Strefy Czystego Transportu w miastach?

inf. pras enewsroom.pl 19 września 2023

Flixbus: Do 2040 będziemy jeździć bezemisyjnie

Komunikacja

Flixbus: Do 2040 będziemy jeździć bezemisyjnie

inf. pras., oprac. ms. 28 czerwca 2023

Częstochowskie hybrydy mają już stację ładowania gazem

Komunikacja

Zobacz również:

Pierwszy nowy Autosan na gaz już w MPK Rzeszów

Komunikacja

Pierwszy nowy Autosan na gaz już w MPK Rzeszów

Jakub Rösler 13 listopada 2023

Dekarbonizacja lotnictwa. Proces trudny, ale konieczny

Mobilność

Dekarbonizacja lotnictwa. Proces trudny, ale konieczny

Roman Czubiński 29 września 2023

Wielka Brytania: Zakaz samochodów spalinowych później

Mobilność

Wielka Brytania: Zakaz samochodów spalinowych później

Mikołaj Kobryński 24 września 2023

Od kiedy Strefy Czystego Transportu w miastach?

Przestrzeń

Od kiedy Strefy Czystego Transportu w miastach?

inf. pras enewsroom.pl 19 września 2023

Flixbus: Do 2040 będziemy jeździć bezemisyjnie

Komunikacja

Flixbus: Do 2040 będziemy jeździć bezemisyjnie

inf. pras., oprac. ms. 28 czerwca 2023

Częstochowskie hybrydy mają już stację ładowania gazem

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5