Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pierwszy Moderus Gamma dla Wrocławia opuszcza halę produkcyjną [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-10-23 18:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy Moderus Gamma dla Wrocławia opuszcza halę produkcyjną [zdjęcia]
fot. Modertrans
Pierwszy Moderus Gamma dla Wrocławia opuszcza halę produkcyjną [zdjęcia]
Pierwszy Moderus Gamma dla Wrocławia opuszcza halę produkcyjną [zdjęcia]
Pierwszy Moderus Gamma dla Wrocławia opuszcza halę produkcyjną [zdjęcia]
Pierwszy Moderus Gamma dla Wrocławia opuszcza halę produkcyjną [zdjęcia]
Pierwszy Moderus Gamma dla Wrocławia opuszcza halę produkcyjną [zdjęcia]
W sobotę 23 października halę produkcyjną Modertransu opuścił pierwszy Moderus Gamma dla Wrocławia. Zanim pojazd – oznaczony LF 07 AC – trafi do stolicy Dolnego Śląska, będzie testowany w Poznaniu. W tym roku do Wrocławia przyjedzie sześć tramwajów, a łącznie tamtejsze MPK zamówiło 46 w pełni niskopodłogowych Moderusów.

MPK Wrocław podpisał umowę z Modertransem we wrześniu 2020 r. Opiewała ona na 25 w pełni niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma za blisko 205 mln zł, czyli 8,2 mln zł za sztukę. Więcej o specyfice zamówienia pisaliśmy tutaj. Zamówienie przewidywało opcję na dostawy kolejnych 21 pojazdów. Umowę na jej wykorzystanie podpisano w marcu 2021 r.

Tramwaj złożony jest z trzech członów. Posiada cztery skrętne wózki. – Tramwaj Moderus Gamma 2 ma bardzo nowoczesny układ napędowy, oparty na technologii węglika krzemu Si, mało energochłonny. Mamy możliwość odzyskania energii. Hamujemy wszystkimi osiami i napędzamy wszystkie osie. Dzięki temu bardzo płynna jest jazda i hamowanie, bez szarpnięć – mówi Jarosław Bakinowski, prezes zarządu Modertrans Poznań.

Końca dobiega produkcja pierwszych pojazdów. Dzisiaj halę produkcyjną Modertransu w podpoznańskich Biskupicach opuścił pierwszy 32-metrowy tramwaj Moderus Gamma LF 07 AC dla MPK Wrocław. Zanim jednak pojedzie na Dolny Śląsk, trafi wpierw do Poznania, gdzie zaplanowano testy i badania.

Do końca roku przewidziano dostawy pierwszych sześciu pojazdów. Realizacja dostaw w ramach opcji potrwa do 2024 r.


fot. Modertrans

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław: Tramwaje wracają na Ruską i św. Mikołaja

Przestrzeń

Wrocław: Tramwaje wracają na Ruską i św. Mikołaja

Redakcja 22 października 2021

Wrocław: Słupy trakcyjne porosną bluszczem

Przestrzeń

Wrocław: Słupy trakcyjne porosną bluszczem

Redakcja 19 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5