Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Pierwszy Fokstrot dla Kijowa gotowy. Fabryka Pesy na Ukrainie niewykluczona

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Madrjas

Data publikacji:
2017-10-03 16:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy Fokstrot dla Kijowa gotowy. Fabryka Pesy na Ukrainie niewykluczona
Fot. Krzysztof Wieczorek, Pesa
Pierwszy Fokstrot dla Kijowa gotowy. Fabryka Pesy na Ukrainie niewykluczona
Pierwszy Fokstrot dla Kijowa gotowy. Fabryka Pesy na Ukrainie niewykluczona
Kontrakt na 40 tramwajów Fokstrot dla Kijowa rodzi wiele przypuszczeń. Polskie media przypuszczają, że Pesa może chcieć je montować na Ukrainie. Tamtejsze media twierdzą za to, że powstają one… w Rosji.

W lipcu przedsiębiorstwo komunikacyjne Kijówpastrans zamówiło 40 nowych, niskopodłogowych tramwajów Pesa Fokstrot. Pisaliśmy o tym tutaj. To nie nowość dla bydgoskiego producenta, który dostarczył w zeszłym roku do Kijowa 10 nowych trójczłonowych Fokstrotów, które obecnie obsługują przede wszystkim trasę szybkiego tramwaju.

Ewentualna fabryka w Kijowie zależy od kolejnych zamówień Kontrakt wywołuje wiele spekulacji. „Puls Biznesu” cytuje wypowiedź mera Kijowa Witalija Kliczki dla tygodnika „Nowoje Wriemja”, który zapowiada budowę fabryki tramwajów Pesy w Kijowie. Konkretnych planów jednak nie ma. Dariusz Skotnicki, Dyrektor Marketingu Rynku Wschodniego Pesy zaznacza, że firmie bardzo zależy na rynku Ukraińskim – nie tylko na tramwajach, ale i na pociągach.

– Pesa jest gotowa do adaptacji wyznaczonych hal pod potrzeby montażu pojazdów, a w przyszłości nie wyklucza też produkcji – mówi portalowi transport–publiczny.pl przedstawiciel Pesy. Takie rozwiązanie jest możliwe, jeśli będzie to warunek strony Ukraińskiej przy ewentualnych przyszłych zamówieniach. – Potrafimy być elastyczni względem klienta – mówi Skotnicki. Według naszych informacji, najbardziej realne plany dotyczą budowy lokalnego serwisu do obsługi dostarczonych przez Pesę pojazdów.

Podejrzenia montażu w Rosji

Spekulacji dotyczących Pesy nie brakuje też w ukraińskich mediach. Pojawiły się nawet artykuły, które donoszą że tramwaje produkowane są… w Rosji. To wykluczone w świetle sankcji, które zresztą bardzo zaszkodziły bydgoskiej firmie. Według naszych informacji, celem medialnej nagonki nie jest jednak Pesa, a sam Kliczko, którego oskarżenia o zamawianie taboru w Rosji miałyby postawić w wyjątkowo niekorzystnym świetle.

Dariusz Skotnicki z Pesy przypuszcza, że pogłoski wzięły się stąd, że na jednym z elementów można dostrzec logo firmy z Rosji. Podkreśla jednak, że jest to tylko poddostawca, do tego zastosowany w jednostkowym przypadku. – Pesa w montażu pojazdów używa komponentów polskich, ale też uznanych światowych producentów – przypomina.

Pierwszy pojazd gotowy

Tymczasem Fokstroty już powstają – mimo wszelkich spekulacji dzieje się to w Bydgoszczy. Udało nam się potwierdzić informację, że gotowy jest już pierwszy egzemplarz. Termin wysyłki pojazdów nie jest znany – zależy to od zamawiającego, ale umowa ramowa przewiduje dostarczenie 40 pojazdów jeszcze w tym roku. Pesa zapewnia, że jest na to przygotowana.

Bydgoski producent liczy na kolejne zamówienia z Ukrainy, na której – jak podkreśla – jest obecny już od 18 lat. W 1999 roku firma podpisała z Kolejami Ukraińskimi pierwsze kontrakty na modernizację wagonów pasażerskich dla Kolei Lwowskiej i Południowo - Zachodniej. – Na mocy tych umów, według technologii Pesy oraz pod naszym nadzorem, zmodernizowano ponad 400 wagonów pasażerskich – przypomina Skotnicki.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków: Brak wadium nie stanowi przeszkody do umowy z Pesą

Felietony i komentarze

Kraków: Brak wadium nie stanowi przeszkody do umowy z Pesą

Tomasz Michalczyk 02 października 2017

Pesa: Nasza oferta aktualna. Solaris: Jesteśmy gotowi dostarczyć tramwaje

Prawo & Finanse

Pesa: Nasza oferta aktualna. Solaris: Jesteśmy gotowi dostarczyć tramwaje

Witold Urbanowicz 29 września 2017

Pesa nie przedłuża ważności wadium na tramwaje dla Krakowa. Co dalej?

Prawo & Finanse

Pesa nie przedłuża ważności wadium na tramwaje dla Krakowa. Co dalej?

Witold Urbanowicz 28 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5