Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pierwsze nowe przegubowe trolejbusy wożą pasażerów w Gdyni

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-03-04 16:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwsze nowe przegubowe trolejbusy wożą pasażerów w Gdyni
fot. ZKM Gdynia
Pierwsze nowe przegubowe trolejbusy wożą pasażerów w Gdyni
Pierwsze nowe przegubowe trolejbusy wożą pasażerów w Gdyni
Pierwsze nowe przegubowe trolejbusy wożą pasażerów w Gdyni
Pierwsze nowe przegubowe trolejbusy wożą pasażerów w Gdyni
Na gdyńskie ulice wyjechały pierwsze nowe przegubowe trolejbusy. Solaris dostarczy w sumie 16 przegubowych pojazdów wraz z 14 pojazdami standardowej długości. Do 12 marca pojazdy 18-metrowe będą pojawiać się na różnych liniach.

W kwietniu zeszłego roku Urząd Miasta Gdynia podpisał z firmą Solaris umowę na dostawę 30 trolejbusów, w tym 16 przegubowych i 14 standardowych, 12-metrowych. Wartość zamówienia to ponad 95 mln zł.

Na ulice Gdyni dzisiaj wyjechały już pierwsze przegubowe trolejbusy. Można je spotkać na linii 25. W kolejnych dniach – do 12 marca – będzie można spotkać na różnych liniach. Organizator komunikacji chce tym samym umożliwić przejazd nowymi pojazdami mieszkańcom różnych dzielnic. I tak 5 marca pojawią się na liniach 20 i 22, 6 marca – na linii 23, 7 marca – na linii 26, 8 marca – na linii 29, 9 marca – na linii 24, 10 marca – na linii 25, 11 marca – na linii 28, a 12 marca – na linii 27.

Zamówione przez Gdynię Solarisy, oprócz tradycyjnych napędów trolejbusowych, są wyposażone w dodatkowe baterie umożliwiające jazdę poza siecią trakcyjną. W przypadku 14 sztuk Solarisów Trollino 12 są to baterie o pojemności 58 kWh, natomiast w 16 przegubowcach są zamontowane baterie o pojemności 87 kWh. Oznacza to, że oba typy pojazdów bez pantografu będą mogły pokonać w trybie bezemisyjnym kilkadziesiąt kilometrów. Dzięki temu gdyńskie trolejbusy będą mogły obsługiwać te rejony miasta, które nie posiadają trakcji trolejbusowej.

Przedmiotem umowy była też dostawa baterii, które pozwoliły na modernizację 21 pojazdów. Wymiana baterii niklowo-kadmowych na litowo-jonowe, wraz z dostosowaniem aparatury energoelektronicznej, to ogromny przeskok technologiczny i jakościowy, który pozwoli na bezemisyjne przejechanie ok. 15-20 kilometrów poza siecią trakcyjną.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Solaris dostarczy supertrolejbusy do Gdyni?

Komunikacja

Solaris dostarczy supertrolejbusy do Gdyni?

Witold Urbanowicz 13 grudnia 2018

Trolejbus prawdziwie trójmiejski. Gdynia, Sopot, zahaczy o Gdańsk

Komunikacja

Trolejbus prawdziwie trójmiejski. Gdynia, Sopot, zahaczy o Gdańsk

Jakub Dybalski 06 września 2018

Gdynia i Solaris podpisały umowę na 30 trolejbusów

Prawo & Finanse

Gdynia i Solaris podpisały umowę na 30 trolejbusów

jd/inf. pras. 04 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5