Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pierwsze pudło tramwaju Bombardiera dla Drezna gotowe

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-12-10 12:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwsze pudło tramwaju Bombardiera dla Drezna gotowe
fot. DVB
Dresdner Verkehrsbetriebe (DVB), operator komunikacji w Dreźnie, odebrał pierwsze pudło jednego z członów nowego tramwaju NGT DX DD. W sumie DVB zamówiło 30 wozów, a pierwszy pojazd ma rozpocząć próbną eksploatację za rok. 43-metrowe tramwaje będą o ok. 35 cm szersze od obecnie najszerszych tramwajów w Dreźnie.

W sierpniu 2019 r. DVB zleciło firmie Bombardier Transportation wyprodukowanie 30 nowych tramwajów. Cena jednego pojazdu to ok. 4,2 mln euro, a całość zamówienia, wliczając usługę utrzymania, wynosi 197 mln euro. Z tego 103 mln euro pochodzi ze środków unijnych.

Długość pięcioczłonowego pojazdu wynosi ok. 43 m, a szerokość – 2,65 m. To o ok. 35 cm więcej niż obecne tramwaje w Dreźnie. Jak podkreśla producent, nie ma potrzeby przebudowy przystanków, gdyż szersza część znajduje się nad krawędzią peronu. Więcej przestrzeni potrzeba natomiast między torami i 80% sieci już dostosowano. Nowy tramwaj pomieści do 290 pasażerów, to o 30 więcej niż w obecnie najdłuższych tramwajach NGT D12 DD.

Nowe tramwaje Bombardier Flexity otrzymają oznaczenie jako seria NGT DX DD. NGT – skrót dla Niederflurgelenktriebwagen – oznacza niskopodłogowy przegubowy wagon, DX – pojazd wózkowy z dziesięcioma osiami, a DD – Drezno.

W styczniu 2020 r. prezentowano makietę tramwaju w muzeum transportu. Zebrane uwagi pozwoliły dopracować projekt, zwłaszcza w zakresie wnętrza. W sierpniu 2020 r. Bombardier Transportation rozpoczął produkcję pierwszego tramwaju na terenie zakładów w Gorlitz, gdzie uruchomiono nową linię produkcyjną. W tym tygodniu odebrane zostało pierwsze pudło. Rana podwozia wykonana jest ze wzmocnionej stali nierdzewnej, a ściany – z lżejszego stopu stali nierdzewnej.

Od lutego 2021 r. przewidziano montaż końcowy na terenie zakładu w Bautzen. Jak podkreśla producent, części dostarcza ponad 20 firm z Saksonii. Pierwszy pojazd ma trafić do Drezna w sierpniu 2021 r. Próbna eksploatacja, po zakończeniu odbiorów i testów, rozpocznie się w grudniu 2021 r. Wszystkie pojazdy zostaną dostarczone do jesieni 2023 r.

Pierwsze 12 pojazdów ma obsługiwać linię nr 2 między Kleinzschachwitz i Gorbitz. Po przebudowie i wydłużeniu Großenhainer Straße jedenaście wozów zostanie skierowanych o obsługi linii 3 między Wilder Mann i Coschütz. Aby tramwaje mogły obsługiwać najpopularniejszą linię nr 7, konieczna jest przebudowa Königsbrücker Strasse, Kesselsdorf,Königsbrücker Landstrasse. W przyszłości założono też możliwość obsługi linii 1.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5