Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Pierwsze pozwolenia na rozbudowę metra. Tam, gdzie wystartuje tarcza

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Pierwsze pozwolenia na rozbudowę metra. Tam, gdzie wystartuje tarcza
mat. MWStacja C-18 Trocka (Nazwa robocza Targówek II)
Wojewoda mazowiecki wydał wczoraj pierwsze pozwolenia na budowę dla nowych odcinków II linii metra. Dotyczą one stacji C-18 Trocka oraz wentylatorni na Targówku i mają rygor natychmiastowej wykonalności. Właśnie tam rozpocząć się mają prace przy budowie odcinka wschodnio-północnego.

Warszawa złożyła do wojewody w sumie siedem wniosków o wydanie pozwolenia na budowę. Wydane właśnie dwa pozwolenia na budowę dla stacji C-18 Trocka z torami odstawczymi i wentylatorni otwierają drogę do rozpoczęcia prac przy odcinku wschodnio-północnym. – To tak naprawdę najważniejsze dla nas miejsce. Tam zaplanowano szyb startowy – mówi Anna Bartoń, rzecznik warszawskiego metra. Dalsze pięć wniosków dla tego odcinka jest w trakcie rozpatrywania.

Jak informuje Urząd Wojewódzki, inwestor jest zobowiązany do wykonania ekspertyzy technicznej odporności budynków na drgania. Zgodnie z decyzją środowiskową, roboty budowlane i późniejsze eksploatowanie metra będą prowadzone z uwzględnieniem ochrony zieleni, bezpiecznego gospodarowania odpadami i minimalizowania hałasu.

Zostały też złożone wszystkie wnioski dla odcinka zachodniego, na Wolę. W ich sprawie również wszczęto postępowanie. – To znaczy, że dokumentacja jest kompletna – mówi Bartoń. Metro spodziewa się, że wojewoda będzie wydawać sukcesywnie wszystkie pozwolenia w ciągu miesiąca.

Metro jeszcze nie podpisało umów z wykonawcami – z firmą Astaldi dla odcinka wschodnio-północnego oraz Gulermak dla odcinka zachodnio-północnego. – W momencie, gdy będziemy mieć większość pozwoleń na budowę, wystąpimy do firm o wpłatę gwarancji bankowych. Przed podpisaniem umowy musimy mieć potwierdzenia – mówi Anna Bartoń. Astaldi musi wpłacić ponad 53 mln zł, natomiast Gulermak – 57 mln zł.

Odcinki w ramach 3+3 będą realizowane niezależnie od siebie. Na ok. 3,5-kilometrowym odcinku w kierunku Woli zaplanowano trzy stacje. Stacja C-8 Płocka znajdzie się w rejonie skrzyżowania Płockiej i Wolskiej. Stację C-7 Młynów (Moczydło) przewidziano pod ul. Górczewską, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego. Zaplanowano tutaj węzeł przesiadkowy na kolej. Stację C-6 Księcia Janusza zaplanowano natomiast pod Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z Księcia Janusza.

Na wschodnio-północnym, 3,1-kilometrowym odcinku w kierunku Targówka również przewidziano trzy stacje. Przystanek C-16 Szwedzka powstanie w rejonie Szwedzkiej i Strzeleckiej. Stacja C-17 Targówek została zaplanowana w rejonie Pratulińskiej i Ossowskiego. Ostatni przystanek. C-18 Trocka, powstanie natomiast przy skrzyżowaniu Pratulińskiej i Trockiej. Przewidywany termin ukończenia to 2019 r. W tej chwili toczy się konkurs na koncepcje architektoniczno-budowlane dla dalszych odcinków II linii.

WIZUALIZACJE STACJI PLANOWANYCH W RAMACH 3+3
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5