Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwsze Inspiro dla Sofii wyruszyło już z Nowego Sącza

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
26-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Z zakładów Newagu w Nowym Sączu wyruszył pierwszy skład Inspiro przeznaczony dla sofijskiego metra. Skład, wyprodukowany przez konsorcjum firm Siemens i Newag, do stolicy Bułgarii dotrze na początku lipca. Składy będą kursować na nowej III linii metra.

Umowa podpisana między spółką Metropolitan EAD oraz konrosjum Siemens i Newag zakłada dostawy 20 trójczłonowych pociągów metra o długości ok. 60 m wraz z systemem sterowania ruchem na centralnym odcinku III linii. Przewidziano również opcję w postaci dodatkowych 10 składów. Wartość zamówienia przypadająca na Newag wynosi 109 mln lewów (ok. 236 mln zł), z czego część podstawowa – bez opcji – to 73 mln lewów (158 mln zł). Zakres prac przypadających na Newag obejmuje zaprojektowanie i zabudowę wnętrza, uruchomienie pojazdów w zakładzie spółki w Nowym Sączu oraz dostawę gotowych pociągów do klienta i usługi serwisowe w okresie gwarancji. Konsorcjum dostarcza pojazdy bazujące na znanej w Warszawie konstrukcji Inspiro.

Pierwszy pociąg wyruszył z Nowego Sącza 25 czerwca. Przewóz odbywa się w nocy na zasadach transportu specjalnego, ponadgabarytowego. Skład został podzielony na człony i jest przewożony przy wykorzystaniu trzech samochodów ciężarowych. W sumie pociąg Inpsiro ma do pokonania 1100 km przez Słowację, Węgry i Serbię. Planowany czas przejazdu wynosi pięć dni, a rozładunek jest przewidziany w okolicach 2 lipca. Nowe pojazdy wyjadą na tory sofijskiego metra jeszcze w tym roku.

Jak zachwala producent, pojazdy Inspiro charakteryzują się wysoką wydajnością energetyczną, niskimi kosztami eksploatacji, a także nowoczesnym designem i rozwiązaniami poprawiającymi komfort podróżowania. W pociągach Inspiro dla Sofii zostaną dodatkowo zamontowane odbieraki prądu na dachu, pozwalających na pracę w innym systemie zasilania. – Oprócz tego pociąg dla Sofii składa się z trzech wagonów, a w Warszawie jeżdżą sześciowagonowe składy. Stosujemy więc system trakcyjny, który jest w większym stopniu nadmiarowy i redundantny – jeśli w sześciowagonowym pociągu jeden z czterech silników ulegnie awarii nie będzie to stanowiło problemu, co innego natomiast w przypadku pociągu trzywagonowego .Ponadto stosujemy przesuwne drzwi, które chowają się do wewnątrz składu w przeciwieństwie do drzwi przesuwnych na zewnątrz składu – mówi Stefan Wappmann, product manager pociągów metra firmy Siemens. Dodatkowo wagony zostaną wyposażone w klimatyzację, gdyż pociągi będą eksploatowane zarówno na powierzchni, jak i w tunelach. Więcej o pociągach dla Sofii i różnicach względem Warszawy tutaj.

Zgodnie z planami 16-kilometrowa trzecia linia będzie przebiegać z południowego zachodu na północny wschód. Z II linią będzie krzyżować się na stacji NDK, a z I linią na stacji Uniwersytet Sofijski im. św. Klimenta Ochrydzkiego. Pierwszy, centralny odcinek linii będzie liczył siedem kilometrów i siedem stacji.


fot. Newag
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy pociąg metra Škody dla Sofii rozpoczyna testy

Przestrzeń

Pierwszy pociąg metra Škody dla Sofii rozpoczyna testy

Przemysław Farsewicz 10 sierpnia 2025

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Przestrzeń

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 14 lipca 2023

Sofia z nowymi stacjami metra i ambitnym planem rozbudowy

Przestrzeń

Ostatni pociąg metra Inspiro wyruszył z Nowego Sącza do Sofii

Przestrzeń

Zobacz również:

Pierwszy pociąg metra Škody dla Sofii rozpoczyna testy

Przestrzeń

Pierwszy pociąg metra Škody dla Sofii rozpoczyna testy

Przemysław Farsewicz 10 sierpnia 2025

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Przestrzeń

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 14 lipca 2023

Sofia z nowymi stacjami metra i ambitnym planem rozbudowy

Przestrzeń

Ostatni pociąg metra Inspiro wyruszył z Nowego Sącza do Sofii

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij