Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwsze elektryki w Starachowicach

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pierwsze elektryki w Starachowicach
fot. UM StarachowiceCzęść obecnego taboru autobusowego Starachowic
Gmina Starachowice ogłosiła właśnie przetarg na zakup pierwszych w historii miasta autobusów z napędem elektrycznym. Zamówienie opiewa na pięć autobusów klasy MAXI i cztery ładowarki. Oferty można składać tylko do 11 marca.

Pierwszy w historii Starachowic przetarg na autobusy elektryczne to milowy krok w transporcie zeroemisyjnym dla tej gminy i miejmy nadzieję, że nie ostatni. Dokładnie chodzi o dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych, ekologicznych zeroemisyjnych, przeznaczonych do komunikacji miejskiej wraz z infrastrukturą ładowania w ramach zadania pn. „Poprawa komunikacji publicznej na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Północy - zakup ekologicznego taboru i modernizacji infrastruktury komunikacyjnej”.

Autobusy mają mieć maksymalnie od 11,8 do 12,2 metra długości, maksymalnie 2,55 metra szerokości i 3,4 metra wysokości. Minimalna liczba miejsc w autobusach to 75, w tym minimum 25% z nich powinny stanowić miejsca siedzące. Gmina Starachowice wymaga trojga drzewo w układzie 2-2-2.

Silnik elektryczny centralny powinien być zasilany energią elektryczną z magazynów energii umieszczonych na dachu pojazdu, chłodzony cieczą, umieszczony z tyłu pojazdu. Wymagany jest silnik o mocy minimalnej 160 kW dobranej do maksymalnej ładowności oferowanego autobusu i niskim zużyciu energii elektrycznej w cyklu miejskim z pełnym obciążeniem.

Wymagany jest magazyn energii o pojemności zapewniającej przebieg minimum 300 km w cyklu miejskim dla miasta Starachowice z jednego naładowania przy uwzględnieniu maksymalnego dziennego zużycia energii na trakcję i na utrzymanie komfortu termicznego wewnątrz pojazdu, a minimalna nominalna pojemność baterii trakcyjnych 440kWh. Pełne naładowanie magazynu energii powinno nastąpić w czasie nieprzekraczającym 6 godzin. Autobus konstrukcyjnie ma być dostosowany do eksploatacji w zakresie temperatur od -30C do +40C. Pojazdy będą oczywiście wyposażone w ogrzewanie i klimatyzację oraz w systemy informacji pasażerskiej i monitoringu wizyjnego.

Przedmiotem zamówienia, jak już wspomniano, jest również infrastruktura ładowania wraz z systemem monitorowania i nadzoru nad pracą ładowarek stacjonarnych (plug-in). Dokładnie chodzi o dostawę, montaż i uruchomienie trzech fabrycznie nowych, dwustanowiskowych, stacjonarnych stacji ładowania autobusów elektrycznych prądem stałym, o maksymalnej mocy wyjściowej minimum 120 kW oraz dostawę i uruchomienie jednej sztuki fabrycznie nowej ładowarki (warsztatowej) mobilnej plug-in wolnego ładowania o mocy regulowanej max. 30 kW.

Warunkiem udziału w przetargu jest wykazanie przez potencjalnego usługodawcę, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert wykonał jednorazową dostawę minimum 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów z napędem elektrycznym. Ponadto do wykazu należy załączyć dowody określające, czy te dostawy zostały wykonane należycie.

Oferty zostaną ocenione w dwóch podstawowych kategoriach, które stanowią cena (60%) i kwestie techniczne oferowanego sprzętu (40%). Przy ocenie technicznej brane pod uwagę będą następujące parametry: materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i podwozia autobusu, rodzaj zawieszenia przedniego, ilość miejsc siedzących dostępna z niskiej podłogi, podatność obsługowo-serwisowa i poszycia boczne, zabudowa wewnętrzna, unifikacja silnika oraz miejsce zabudowy baterii trakcyjnych.

Oferty w przetargu można składać do 11 marca bieżącego roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jastrzębie-Zdrój będzie kupować 10 elektrobusów

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój będzie kupować 10 elektrobusów

Przemysław Farsewicz 21 kwietnia 2025

Puławy. Jest umowa na dostawę 6 autobusów elektrycznych

Komunikacja

Piła: Umowa na 7 autobusów elektrycznych. W tle wodorowe

Komunikacja

Stargard kupuje 11 elektryków i ładowarki

Komunikacja

Stargard kupuje 11 elektryków i ładowarki

Paulina Piziorska 25 lutego 2025

Głogów na zakupach elektrycznych

Komunikacja

Głogów na zakupach elektrycznych

Paulina Piziorska 25 lutego 2025

Elektryczne Solarisy dla Kalisza

Komunikacja

Elektryczne Solarisy dla Kalisza

Redakcja/inf. pras 20 lutego 2025

Zobacz również:

Jastrzębie-Zdrój będzie kupować 10 elektrobusów

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój będzie kupować 10 elektrobusów

Przemysław Farsewicz 21 kwietnia 2025

Puławy. Jest umowa na dostawę 6 autobusów elektrycznych

Komunikacja

Piła: Umowa na 7 autobusów elektrycznych. W tle wodorowe

Komunikacja

Stargard kupuje 11 elektryków i ładowarki

Komunikacja

Stargard kupuje 11 elektryków i ładowarki

Paulina Piziorska 25 lutego 2025

Głogów na zakupach elektrycznych

Komunikacja

Głogów na zakupach elektrycznych

Paulina Piziorska 25 lutego 2025

Elektryczne Solarisy dla Kalisza

Komunikacja

Elektryczne Solarisy dla Kalisza

Redakcja/inf. pras 20 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
x