Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-10-22 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa MZK Pabianice

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu
fot. MZK Pabianice
Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu
Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu
Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu
Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu
Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu
Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu
Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu
Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu
Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu
Do Pabianic dotarł pierwszy z 18 autobusów hybrydowych Solarisa. W piątek 19 października odbyła się prezentacja nowego pojazdu. Pabianice są pierwszym miastem, które otrzymuje pojazdy o nieco zmienionym projekcie, w nowej odsłonie stylistycznej.

Pabianice są pierwszym miastem, które otrzymały Solarisa nowej generacji w wersji po „liftingu”. Główne zmiany dotyczą nowego kształtu ściany przedniej i osłon dachowych. Producent przekonuje, że nowe rozwiązania zapewniają lepszą widoczność przedniej tablicy kierunkowej oraz dla kierowcy. Pojazd jest też wyposażony w nowy system oświetlenia, który w całości bazuje na technologii LED-owej.
W sumie Pabianice kupiły 18 autobusów o długości 12 m. Jeden autobus hybrydowy kosztuje 1 mln 845 tys. zł, a całość zamówienia opiewa na 33 mln 874 tys. zł. 85% kosztów kwalifikowalnych stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Jak informuje przewoźnik, dostawę autobusów zaplanowano w dwóch turach – pierwsza jesienią 2018 roku (autobusy oznaczone numerami 851-860), druga – do końca maja 2019 roku (autobusy o numerach 901-908). Dostawa nowych autobusów oznacza zakończenie eksploatacji autobusów marki MAN, produkowanych w latach 1996 – 2003.

Każdy pojazd mieści 90 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Dziesięć z nich dostępnych jest z poziomu niskiej podłogi. Co ciekawe, dwa siedzenia przeznaczone są dla matek z dziećmi, z odrębnym wzorem tapicerki dedykowanym właśnie najmłodszym pasażerom. W każdym z nowych autobusów znajdzie się biletomat, przyjmujący płatności bezgotówkowe kartą płatniczą lub BLIK. Kupimy w nim pełną ofertę biletów pabianickich, a także bilety łódzkie, łaskie na linię D, ŁKA na strefę A oraz Wspólny Bilet Łódzko-Pabianicki i Wspólny Bilet Aglomeracyjny. Można doładować Migawkę.

Pojemność silnika to 4,5 dm3, a moc – 210 KM. Pojazdy są wyposażone w monitoring – cztery kamery wewnętrzne i cztery zewnętrzne (toru jazdy, cofania oraz na prawy i lewy bok pojazdu). Również dyspozytor ma możliwość podglądu on-line z kamer w autobusach. Ponadto pojazdy wyposażono w przycisk antynapadowy dla kierowcy, system detekcji i gaszenia pożaru oraz system EBS (elektroniczny układ hamulcowy), zawierający systemy ABS (zapobiegający blokowaniu kół) i ASR (system kontroli trakcji). Nowością są białe wyświetlacze.

Nowością w pabianickiej komunikacji miejskiej jest wykorzystanie napędu hybrydowego, łączącego tradycyjny silnik diesla z silnikiem elektrycznym. Silnik elektryczny zasilany jest energią elektryczną z magazynu energii, który z kolei jest ładowany z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (4,5 litrowy silnik Cummins o mocy 210 KM, spełniający normę emisji spalin EURO-6). Podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, a następnie zamieniana w energię elektryczną i gromadzona w superkondensatorach na dachu. Nie są natomiast zastosowane akumulatory, które wymagałyby wymiany. Solaris montuje szeregowy układ hybrydowy amerykańskiego koncernu BAE Systems (na świecie jeździ ponad 8 tys. autobusów wyposażonych w ten system). Będzie on objęty aż 12-letnią gwarancją. Przeniesienie napędu nastąpi bez skrzyni biegów. System Stop-and-Go całkowicie wyłącza pracę silnika spalinowego podczas postoju na przystanku oraz umożliwia opuszczenie go w trybie bezemisyjnym – z wykorzystaniem energii, zgromadzonej w superkondensatorach. Umożliwia to cichy, niemal bezszelestny, odjazd autobusu z przystanku. Zastosowanie napędu hybrydowego pozwala na oszczędności w zużyciu paliwa.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pabianice: Pierwszy hybrydowy solaris po liftingu gotowy

Komunikacja

Pabianice: Pierwszy hybrydowy solaris po liftingu gotowy

Kasper Fiszer 18 października 2018

Pabianice: Nowa linia MZK do Łodzi?

Komunikacja

Pabianice: Nowa linia MZK do Łodzi?

Kasper Fiszer 03 lipca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5