Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pięć firm chce zaprojektować trasę tramwajową z Mokotowa do Wilanowa

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-10-14 12:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pięć firm chce zaprojektować trasę tramwajową z Mokotowa do Wilanowa
fot. MS
Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy trasy tramwajowej do Wilanowa, wzdłuż Rakowieckiej, Goworka, Spacerowej, Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej. O zamówienie ubiega się pięć firm, ale tylko jedna zmieściła się w budżecie zamawiającego. Budowę trasy założono w latach 2021-2023.

Przetarg obejmuje ok. 10,5 km linii tramwajowych (w tym dwie ok. 700-metrowe odnogi). Torowisko zostanie poprowadzone Rakowiecką od skrzyżowania z al. Niepodległości do Puławskiej oraz w ciągu Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego, al. Rzeczypospolitej od skrzyżowania z Puławską do POW. Przewidziano odnogi w ul. Św. Bonifacego do pętli Stegny i Branickiego do Przyczółkowej. Wykonawca musi przygotować dokumentację projektową z projektami stałej organizacji ruchu oraz wszelkimi uzgodnieniami i pozwoleniami, a także dokumenty niezbędne dla ogłoszenia przetargu na prace budowlane. Założono, że odcinki w al. Rzeczypospolitej od Branickiego do POW i w Branickiego do Przyczółkowej zostaną zrealizowane później, ale projekty powstaną już teraz. Schematy i szczegółowe informacje tutaj.

Dzisiaj (14 października) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć firm projektowych. W budżecie określonym na kwotę 9,963 mln zł brutto zmieścił się tylko jeden podmiot – firma Progreg z Krakowa, która zaproponowała 9,250 mln zł brutto. Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu zaproponowało 11,690 mln zł brutto, konsorcjum firm MPRB z Krakowa, MP-Mosty z Krakowa i Arcadis z Warszawy – 12,177 mln zł brutto, Egis Poland z Warszawy – 13,194 mln zł brutto, a Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy – 13,455 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (80%) oraz doświadczenie projektanta (20%).Tramwaje Warszawskie zakładają, że projekty budowlane zostaną przekazane w terminie 475 dni od zawarcia umowy, a wszelkie pozwolenia i decyzje umożliwiające rozpoczęcie robót – w terminie 650 dni. Opcja przewiduje wsparcie techniczne i nadzór autorski w terminie 1314 dni od zawarcia umowy (czyli nieco ponad 3,5 roku). Realizację umowy na roboty budowlane zaplanowano lata 2021-2023. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Tramwaj do Dw. Zachodniego. Sześciu projektantów zainteresowanych

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj do Dw. Zachodniego. Sześciu projektantów zainteresowanych

Witold Urbanowicz 10 października 2019

Jaki tramwaj do Wilanowa? Założenia projektowe w przetargu

Przestrzeń

Jaki tramwaj do Wilanowa? Założenia projektowe w przetargu

Witold Urbanowicz 23 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5