Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pesa z najtańszą ofertą na tramwaje dla Poznania

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pesa z najtańszą ofertą na tramwaje dla Poznania
fot. MOs810, lic, CC BY-SA 4.0 Wikimiedia commons
Dzisiaj nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na dostawę 50 tramwajów, w tym 30 jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych, z minimum 60% niskiej podłogi. W sumie wpłynęły trzy oferty opiewające na kwoty od 387 mln zł brutto do 462 mln zł brutto.

Przedmiotem postępowania, prowadzonego przez MPK Poznań, jest dostawa wraz z serwisem gwarancyjnym 30 sztuk tramwajów jednokierunkowych i 20 sztuk tramwajów dwukierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 30,50 do 32,50 m i szerokości 2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego.Pojazdy muszą posiadać minimum 60% niskiej podłogi. Więcej o specyfikacji pisaliśmy tutaj. Oprócz tego w skład zamówienia wchodzi dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia i przeprowadzenie szkoleń.

Dzisiaj nastąpiło otwarcie ofert. Wpłynęły propozycje od trzech firm opiewające na kwoty od 387 mln zł brutto do 462 mln zł brutto.

Najtańszą ofertę złożyła firma Pesa, która zaproponowała tramwaje w całości niskopodłogowe. Pojazd jednokierunkowy został wyceniony na 7,3 mln zł brutto, a dwukierunkowy na 7,8 mln zł brutto. Cały kontrakt opiewa natomiast na 387 mln zł brutto.

Modertrans, który niedawno miał prezentację pierwszego w swojej ofercie w pełni niskopodłogowego tramwaju, także zaoferował pojazdy z udziałem 100% niskiej podłogi. Producent zaproponował tramwaj jednokierunkowy w cenie 7,7 mln zł brutto, a dwukierunkowy w cenie 8,0 mln zł brutto. Całkowita wartość kontraktu to 397 mln zł brutto.

Trzecią ofertę złożyło konsorcjum firm Stadler i Solaris, które zgłosiły pojazd z udziałem 84% niskiej podłogi. Pojazd jednokierunkowy został wyceniony na blisko 8,8 mln zł, a dwukierunkowy 9,6 mln zł brutto. Całkowita wartość kontraktu opiewa na kwotę 462 mln zł brutto.

Teraz komisja przetargowa sprawdzi oferty pod względem formalnym. O wyborze zadecydują cena (80%), udział niskiej podłogi (7%), pojemność, naciski na oś oraz rozwiązania techniczne (po 3%) oraz warunki wzajemne świadczonych usług podczas gwarancji oraz szerokość przejść (po 2%).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

MPK Poznań: W tym roku debiut “Holendra”

Komunikacja

Poznań: deficyt kierowców i motorniczych mimo różnorodności

Komunikacja

MPK Poznań rozstrzyga przetarg na autobusy spalinowe

Komunikacja

Poznań, Kraków i Wrocław ze środkami z KPO na tramwaje

Prawo & Finanse

Zobacz również:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

MPK Poznań: W tym roku debiut “Holendra”

Komunikacja

Poznań: deficyt kierowców i motorniczych mimo różnorodności

Komunikacja

MPK Poznań rozstrzyga przetarg na autobusy spalinowe

Komunikacja

Poznań, Kraków i Wrocław ze środkami z KPO na tramwaje

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij