Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Pesa i Solaris rywalizują o łódzkie tramwaje

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-07-28 15:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pesa i Solaris rywalizują o łódzkie tramwaje
fot. HuBar, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
W przetargu na dostawę 22 niskopodłogowych tramwajów wpłynęły dwie oferty, złożone przez Pesę i Solarisa, z czego nieznacznie tańszą złożył bydgoski producent. – Różnica w cenie jest niewielka – mówi Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź. Może się okazać, że o wyborze zdecydują inne kryteria niż cena.

W przetargu na dostawę 22 tramwajów o długości 28-32 m (więcej o specyfikacji zamówienia) oferty w terminie złożyły tylko firmy Pesa i Solaris. Ponadto, dokumenty – w postaci listu i ulotek produktów – nadesłał hiszpański CAF. Jak poinformował bydgoski producent, jego propozycja była tańsza od złożonej przez Solarisa o niespełna 3,4 mln zł. – Różnica w kwotach jest niewielka. Musimy dokładnie przeliczyć procenty – przyznaje Sebastian Grochala, rzecznik prasowy przewoźnika.

Cena będzie decydować o wyborze w 80%. Pozostałe kryteria to szerokość przejścia w najwęższym miejscu wagonu (nad wózkiem) – min. 650 mm (10%) i nominalna liczba miejsc – min. 200 pasażerów (10%). Przy niewielkiej różnicy cenowej może okazać się, że wcale nie wygra najtańsza oferta. – Aktualnie komisja przetargowa przystąpiła do prac związanych ze szczegółowym zbadaniem złożonych ofert, polegającym, m.in. na sprawdzeniu dokumentów formalnych złożonych wraz z ofertami. Analiza ofert potrwa około dwóch tygodni – informuje Grochala. Zanim umowa zostanie podpisana, postępowanie – z uwagi na jego wielkość i zaangażowanie środków unijnych – będzie musiało być jeszcze poddane kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

MPK-Łódź planowało przeznaczyć na realizację zamówienia 145 mln 755 tys. zł. Obie oferty przekraczają założony kosztorys. Przed rozstrzygnięciem przetargu przewoźnik będzie musiał zdecydować o ewentualnym zwiększeniu budżetu.

Zamawiający zastrzega jednocześnie, że zamówienie będzie mogło zostać zrealizowane jedynie przy zapewnionym współfinansowaniu ze środków unijnych – w przypadku braku dofinansowania postępowanie może zostać unieważnione. Zgodnie ze zmienioną specyfikacją tramwaje powinny zostać dostarczone do 15 listopada 2015 r. – Prowadzimy działania i czekamy na przyznanie środków unijnych na realizację zamówienia. Po otrzymaniu środków będziemy mogli ostatecznie przystąpić do podpisywania umowy i realizacji zamówienia. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, nowe tramwaje pojawią się na łódzkich torach pod koniec 2015 roku – mówi Sebastian Grochala.

Wbrew oczekiwaniom oferty nie złożyła ukraińska firma Elektrontrans. Po jej odwołaniach zmieniono (złagodzono) warunki udziału w postępowaniu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jakie tramwaje dla polskich miast? Nowa perspektywa ostatnią szansą

Komunikacja

Jakie tramwaje dla polskich miast? Nowa perspektywa ostatnią szansą

Witold Urbanowicz 08 sierpnia 2014

Pesa dostarczy 12 Swingów dla Tramwaju Fordon

Komunikacja

Pesa dostarczy 12 Swingów dla Tramwaju Fordon

Witold Urbanowicz 07 sierpnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5