Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pasy w rejonie SGH. ZDM wybiera wykonawcę dla przebudowy skrzyżowania [schematy]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-06-24 16:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pasy w rejonie SGH. ZDM wybiera wykonawcę dla przebudowy skrzyżowania [schematy]
fot. Google Street View
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie rozstrzygnął przetarg na przebudowę skrzyżowania Batorego i al. Niepodległości. Dzięki temu pojawią się pasy i przejazdy rowerowe na wszystkich wlotach, a piesi zyskają naziemne dojście do przystanku nad stacją metra.

Przedmiotem przetargu jest przebudowa sygnalizacji na skrzyżowaniu al. Niepodległości i Batorego oraz al. Niepodległości i Rakowieckiej wraz ze zmianą organizacji ruchu. Na realizację prac przeznaczono 120 dni.
Największe zmiany nastąpią na skrzyżowaniu z Batorego. Inwestycja zakłada wydzielenie lewoskrętu od strony centrum kosztem możliwości jechania tym wewnętrznym pasem na wprost. Po północnej stronie skrzyżowania pojawią się pasy oraz przejazd rowerowy. Istniejąca infrastruktura rowerowa w rejonie skrzyżowania zostanie odnowiona (w tym herby Warszawy i Berlina).

Za skrzyżowaniem – dzięki likwidacji jednego pasa do jazdy na wprost – pojawi się dodatkowa przestrzeń, która umożliwi poprawę warunków ruchu pieszego. Od istniejących pasów po południowej stronie skrzyżowania zostanie wytyczony chodnik w pasie dzielącym, po zachodniej stronie torowiska tramwajowego, prowadzący do przystanków tramwajowych nad stacją metra Pole Mokotowskie. W rejonie stacji metra powstanie przejście przez torowisko, dzięki któremu pasażerowie dostaną się na przystanek w stronę centrum. Miejsce zatrzymania tramwajów do centrum zostanie nieco cofnięte.

Pas do lewoskrętu zostanie też wydzielony na skrzyżowaniu z Rakowiecką. Kierowcy jadący na wprost – w kierunku Mokotowa – będą mieli do dyspozycji dwa pasy.

W postępowaniu w maju wpłynęło pięć ofert na kwoty od 5,4 mln zł brutto do blisko 7 mln zł brutto. Ostatecznie dzisiaj (24 czerwca) zamawiający wybrał ofertę firmy Planeta, która zaoferowała wykonanie prac za 5,443 mln zł brutto i udzielenie 96-miesięcznej gwarancji.

Niezależnie od prac ZDM-u, Zarząd Transportu Miejskiego zleca analizy możliwości budowy wind na północnej antresoli stacji metra.


Skrzyżowanie al. Niepodlełości i Batorego z dojściem do przystanku tramwajowego, mat. ZDM Warszawa


Rejon przystanków tramwajowych nad stacją metra,  mat. ZDM Warszawa

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5