Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Paryż testuje głosoradary. Mają mierzyć hałas i wystawiać mandaty

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-09-02 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Paryż testuje głosoradary. Mają mierzyć hałas i wystawiać mandaty
fot. Pedro Gandra, lic. CC 0 domena publiczna
W miejscowości Villeneuve-le-Roi, będącej przedmieściem Paryża, przez dwa lata potrwają testy urządzenia, które ma sprawdzać jaki hałas emitują przejeżdżające ulicą pojazdy, identyfikować je i automatycznie wystawiać mandaty tym najgłośniejszym. To element walki z zanieczyszczeniem hałasem.

– Nie mamy nic przeciwko ferrarim, czy harleyom-davidsonom. Rzecz w tym, że ich użytkownicy czasem chcą zademonstrować pełnię możliwości ich silników, a to duży kłopot dla naszych mieszkańców – mówi Remy Jourdan, urzędnik lokalnego ratusza, cytowany przez agencję Reuters.

Choć o szkodliwych skutkach nadmiernego hałasu mówi się znacznie mniej niż o smogu, a sami o tym problemie przypominamy sobie dopiero mijając piszczący tramwaj lub właśnie ryczący motocykl, lekarze są zgodni, że to jeden z istotnych problemów w miastach.

W wielu miastach Francji w tym w Paryżu, obowiązują przepisy dotyczące hałasu transportowego, ale trudno je wyegzekwować, bo nie ma dobrego narzędzia pomiarowego. Czegoś w rodzaju fotoradaru, który mierzy prędkość pojazdu. Aż do teraz, bo stosowne urządzenie – przypominające przedziwną antenę składającą się z czterech mikrofonów – wymyślili inżynierowie Bruitparif, instytucji badającej natężenie hałasu i jego skutki.

fot. Bruitparif

System ma sprawdzać, czy określony poziom hałasu jest przekroczony, następnie, korzystając z miejskiego monitoringu identyfikować źródło, czyli samochód lub motocykl, a na końcu wysyłać mandat. Przez najbliższe dwa lata żaden kierowca mandatu nie dostanie (w Villeneuve-le-Roi dopiero jesienią mają być głosowane przepisy, które to umożliwią), ale urzędnicy i inżynierowie chcą sprawdzić, jak działają głosoradary i jaki poziom hałasu należy uznać za niedopuszczalny.

– Hałas to zmora współczesności i poważny problem jeśli chodzi o zdrowie. Dotyka ludzi tak samo jak np. bierne palenie – mówi burmistrz Didier Gonzalez, który jednocześnie jest szefem Bruitparif. Dodatkowym powodem wybrania Villeneuve-le-Roi na testy jest też bliskość lotniska Orly. Miejscowość z hałasem musi sobie radzić od lat.

Nie jest to jedyne miejsce, gdzie swoje radary testuje Beruitparif. Dwa z nich mają zawisnąć w oddalonej od stolicy Francji, ale popularnej wśród motocyklistów, miejscowości Saint–Forget. Od kilku miesięcy kilkadziesiąt czujników zainstalowano w różnych punktach Paryża, głównie na budynkach publicznych i w rejonach z dużą ilością barów i restauracji. To jednak radary innego rodzaju. Nie są nastawione na hałas transportowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5