Partnerzy serwisu:
Mobilność

Paryż. Renault zastąpi Autolib. Będą też inne auta

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-07-05 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Paryż. Renault zastąpi Autolib. Będą też inne auta
fot. Mariordo, lic. CC A-SA 3.0 Unported
Mer Paryża Anne Hidalgo poinformowała o zawiązaniu „historycznej współpracy” miedzy miastem a koncernem Renault, który zastąpi wycofane z ulic miasta samochody carsharingowe Autolib. Najprawdopodobniej jednak nie będzie to jedyny operator miejskiego car sharingu, bo swój udział będzie miał też drugi z wielkich francuskich koncernów – PSA.

Miasto i Renault muszą jeszcze ustalić szczegóły współpracy, ale producent samochodów zapowiada, że pierwsze auta wprowadzi na ulice Paryża we wrześniu, a do końca 2019 r. ma ich być 2 tysiące. Wszystkie, podobnie jak dotychczasowe samochody oferowane w ramach Autolib, będą elektryczne. Mają być oferowane zarówno na stacjach, jak i dawać możliwość pozostawienia poza nimi. Przedstawiciele Renault zapowiadają, że będą to różne modele elektrycznych pojazdów – Zoe, Twizy oraz Kangoo i Master w wersjach zeroemisyjnych.

Hidalgo zaznaczyła też, że Renault nie otrzyma wyłączności, a miasto zaprasza do współpracy też innych dostawców. Gotowość dostarczenia 500 aut elektrycznych dla paryskiego car sharingu zadeklarował już koncern PSA, właściciel m.in. marek Citroen i Peugeot, choć w tym przypadku miasto jeszcze nie potwierdziło współpracy.

Autolib, najbardziej znany system carsharingowy na świecie, w ostatnich dniach zakończył działalność. Okazało się, że system, który od lat był zarządzany przez koncern Bollore, staje się coraz bardziej niewydolny. Choć konto w Autolib miało ok. 150 tys. paryżan, to ledwie 4 tys. aut nie wystarczyło, by zapewnić każdemu chętnemu możliwość swobodnego wypożyczenia auta. Użytkownicy od pewnego czasu narzekali też na serwis.

W maju organizator systemu zażądał od władz Paryża dodatkowych 300 mln euro dotacji przez najbliższe pięć lat i zaznaczył, że w przeciwnym wypadku niewydolny finansowo system po prostu zbankrutuje. Pod koniec czerwca Paryż zdecydował się na zerwanie umowy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Paryż najbardziej „sharingową” stolicą? Warszawa czwarta

Mobilność

Paryż najbardziej „sharingową” stolicą? Warszawa czwarta

Jakub Dybalski 17 sierpnia 2017

Elektryczny car-sharing w Paryżu ofiarą swego sukcesu

Mobilność

Elektryczny car-sharing w Paryżu ofiarą swego sukcesu

Wojciech Krzyczkowski, WysokieNapiecie.pl 01 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS