Jeszcze w październiku, podczas francuskich targów transportu publicznego w Nantes, Iveco zapowiedziało podpisanie umowy ze stołecznym regionem Ile–de–France na dostawę 409 autobusów gazowych. Mają zostać dostarczone na przełomie 2020 i 2021 r.
Zamówienie dotyczy 12–metrowych, niskopodłogowych autobusów Urbanway Natural Power zasilanych gazem ziemnym. Choć z dużych miast europejskich to Madryt jest znany z oparcia znacznej części taboru autobusowego, Paryż również postanowił skorzystać z tego napędu. W stolicy Francji chcą skorzystać ze znacznie bardziej ekologicznego paliwa niż olej napędowy, a jednocześnie nie tracić na zasięgu autobusów. Część pojazdów ma być powiem wykorzystywana na trasach poza centrum miastach.
Zamówienie jest jednak ciekawe nie tylko z powodu skali. Ten zakup jest powiem realizowany za pośrednictwem La Centrale d’Achat du Transport Public (CATP), czyli rządowej instytucji. To oznacza, że nie uczestniczą w nim bezpośrednio przewoźnicy, celem jest ujednolicenie standardów jeśli chodzi o tabor w regionie paryskim.
Sam kontrakt dla Iveco nie jest zaskoczeniem. To francuska firma z branży ciężarowej i autobusowej bardzo mocno obecna na rodzimym rynku. Producent chwali się, że już połowa produkcji autobusowej to pojazdy o napędzie alternatywnym.