Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

„Parkuj i jedź” na Żeraniu gotowe. Zostały odbiory

Dalej Wstecz
Autor:

inf. pras.

Data publikacji:
2021-11-24 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ZTM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

„Parkuj i jedź” na Żeraniu gotowe. Zostały odbiory
fot. MKL-BUD/ZTM Warszawa
Zakończyły się prace budowlane przy 16. parkingu „Parkuj i Jedź” w Warszawie – pierwszym na Białołęce, w sąsiedztwie stacji kolejowej Warszawa Żerań. Teraz czas odbiory.

Dziś kierowcy mają w Warszawie do dyspozycji 15 parkingów „Parku i Jedź” z ponad 4,4 tys. miejscami postojowymi. Na pierwszy kwartał przyszłego roku planowane jest otwarcie kolejnego – na Białołęce, w sąsiedztwie stacji kolejowej PKP Warszawa Żerań, w rejonie skrzyżowania ulicy Płochocińskiej i Marywilskiej. Kierowcy będą mieli do dyspozycji 235 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym 10 dla osób z niepełnosprawnościami.

Rowerzyści z kolei będą mogli zostawić pod wiatami niemal 140 rowerów. Przygotowano także pięć miejsc dla osób współdzielących podróże oraz trzy miejsca „Kiss and Ride”, gdzie można szybko i bezpiecznie wysadzić podwożoną osobę. Na parkingu są także dwa stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych (w tym jedno dla kierowców z niepełnosprawnościami) oraz jedno dla rowerów elektrycznych. Prace budowlane zakończyły się; pozostała jeszcze kontrola Urzędu Dozoru Technicznego ładowarek pojazdów elektrycznych, konfiguracja i testy systemów energetycznych, w tym m.in. elementów wspomagania zasilania parkingu energią słoneczną oraz montaż Systemu Poboru Opłat.

Zielono i oszczędnie

Już podczas projektowania parkingu położono duży nacisk, by był on przyjazny środowisku naturalnemu. Zatroszczono się m.in o zieleń. Na terenie obiektu nie zabraknie drzew, jest ich ponad 260, w tym: glediczie trójcierniowe, graby pospolite i klony czerwone. Ogrodnicy posadzili ponad 1000 krzewów takich jak: berberys, irga szwedzka, róża, suchodrzew chiński i trawuła, a także pnącza i trawy ozdobne.

Na dachu wiaty rowerowej zamontowane są panele fotowoltaiczne, które zostały włączone do systemu energetycznego parkingu, dzięki czemu pobór energii elektrycznej z sieci będzie mniejszy. Zostaną także zainstalowane banki energii, w których wytworzona przez panele energia, gdy pobór prądu będzie niski, jak np. w długie i słoneczne dni, będzie magazynowana. Tak zgromadzona zostanie wykorzystana w czasie zwiększonego zapotrzebowania, np. wieczorami i w nocy.

Zatroszczono się także o zagospodarowanie wód opadowych. Woda zbierana przez system odwodnienia parkingu nie trafi do kanalizacji tylko, po podczyszczeniu w separatorze, będzie odprowadzana do gruntu na całej działce poprzez drenaż rozsączający.

Szybki wjazd i wyjazd z parkingu

Użytkownicy nowego P+R będą korzystali z bezobsługowego systemu pobierania opłat. Usprawni on wjazd i wyjazd z parkingu oraz weryfikację dokumentów uprawniających do zwolnienia z opłaty za parkowanie lub jej naliczenie.

System będzie bazował na odczytach tablic rejestracyjnych. Przy wjeździe, po odczytaniu rejestracji szlaban się podniesie i kierowca wjedzie na parking. Przed wyjazdem, w kasie parkingowej kierowca poda numer rejestracyjny samochodu oraz przedstawi aktywny bilet ZTM lub Warszawską Kartę Miejską – w zależności od nośnika biletu może być to włożenie biletu kartonikowego, przyłożenie do czytnika karty lub QR kodu w urządzeniu mobilnym. W przypadku, gdy kierowca nie będzie posiadał dokumentu uprawniającego do zniżki w opłatach (przypomnijmy, że zgodnie z regulaminem parkowanie jest bezpłatne dla osób posiadających bilet dobowy lub dłuższy, bilet seniora, bilet dla dzieci z rodzin z trójką dzieci lub uprawnienia do bezpłatnych przejazdów), kasa parkingowa naliczy opłatę, którą trzeba uiścić przed wyjazdem.
 Potem, przy wyjeździe system ponownie odczyta tablicę rejestracyjną i szlaban automatycznie się podniesie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Szamotuły szukają wykonawcy systemu komunikacji miejsko-gminnej

Komunikacja

Szamotuły szukają wykonawcy systemu komunikacji miejsko-gminnej

Jakub Rösler 13 października 2021

Bytom. Tramwaje wracają na ul. Katowicką

Komunikacja

Bytom. Tramwaje wracają na ul. Katowicką

inf. pras. 24 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5