Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Panama. Alstom przyśpiesza metro. Jeździ co 1,5 minuty

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2019-04-30 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Panama. Alstom przyśpiesza metro. Jeździ co 1,5 minuty
fot. Alstom
Grupo de Empresas (GdE), czyli konsorcjum, którego liderem jest Alstom, dostarczyło do Panama City zintegrowany system metra składający się z 21 składów pociągu Metropolis oraz podstacji trakcyjnych, w tym Hesop – podstacji trakcyjnej z możliwością zwrotu energii rekuperacji do sieci elektroenergetycznej. Częścią zamówienia był też system sterowania pociągiem CBTC, który pozwala na kontrolę ruchu oraz zwiększenie częstotliwości i prędkości, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa.

Alstom chwali się dwoma rozwiązaniami, dla nowej, drugiej linii metra w stolicy Panamy. Aby zoptymalizować zużycie energii system zasilania elektrycznego wyposażono w podstacje wykorzystujące technologię Hesop. To rozwiązanie Alstomu pozwalające na zwrot i transfer ponad 99 proc. energii wytworzonej wskutek hamowania pociągów. Energię tę można ponownie wykorzystać w sieci elektroenergetycznej stacji np. do zasilania schodów ruchomych, oświetlenia i wentylacji.

Podstacje Hesop są eksploatowane od 2015 r. w szerokiej gamie konfiguracji napięcia i mocy. W sumie w różnych sieciach kolejowych na świecie, m.in. w Mediolanie, Rijadzie, Londynie, czy Dubaju oraz w tramwajach w Mediolanie i Sydney, zainstalowano 124 podstacje Hesop.

Ponadto CBTC Urbalis Alstomu zawiera system sterowania pociągiem oparty na komunikacji radiowej, który stanowi sprawdzoną i niezawodną technologię sterowania metrem. Rozwiązanie Urbalis umożliwia precyzyjną kontrolę trasy pociągu w celu skutecznego i bezpiecznego zarządzania ruchem. W przypadku drugiej linii metra w Panamie dzięki temu systemowi czas między przejazdem kolejnych pociągów będzie wynosił zaledwie 90 sekund.

Rozwiązanie Alstomu - system sterowania pociągiem CBTC Urbalis – wykorzystywane jest w 23 krajach, w tym w Meksyku, Włoszech, Singapurze i Kanadzie. Obejmuje 1500 km działających linii metra.

Alstom jest obecny w Panamie od 1957 r. Przez ten czas otrzymał liczne zamówienia na rozwiązania transportowe, takie jak rozwój, budowa i wdrożenie Integralnego Systemu Kolejowego w ramach pierwszej i drugiej linii metra w Panamie, utrzymanie pierwszej linii metra, w tym na innowacyjny symulator prowadzenia pociągu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Kto obsłuży płatne parkowanie – SkyCash czy mPay?

Przestrzeń

Warszawa. Kto obsłuży płatne parkowanie – SkyCash czy mPay?

Jakub Dybalski 29 kwietnia 2019

Praga. Wszystkie tramwaje z kasownikami do płatności kartą

Komunikacja

Praga. Wszystkie tramwaje z kasownikami do płatności kartą

Jakub Dybalski 29 kwietnia 2019

Panama. Metro wyborcze

Komunikacja

Panama. Metro wyborcze

Jakub Dybalski 09 kwietnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5