Grupo de Empresas (GdE), czyli konsorcjum, którego liderem jest Alstom, dostarczyło do Panama City zintegrowany system metra składający się z 21 składów pociągu Metropolis oraz podstacji trakcyjnych, w tym Hesop – podstacji trakcyjnej z możliwością zwrotu energii rekuperacji do sieci elektroenergetycznej. Częścią zamówienia był też system sterowania pociągiem CBTC, który pozwala na kontrolę ruchu oraz zwiększenie częstotliwości i prędkości, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa.
Alstom chwali się dwoma rozwiązaniami, dla nowej, drugiej linii metra w stolicy Panamy. Aby zoptymalizować zużycie energii system zasilania elektrycznego wyposażono w podstacje wykorzystujące technologię Hesop. To rozwiązanie Alstomu pozwalające na zwrot i transfer ponad 99 proc. energii wytworzonej wskutek hamowania pociągów. Energię tę można ponownie wykorzystać w sieci elektroenergetycznej stacji np. do zasilania schodów ruchomych, oświetlenia i wentylacji.
Podstacje Hesop są eksploatowane od 2015 r. w szerokiej gamie konfiguracji napięcia i mocy. W sumie w różnych sieciach kolejowych na świecie, m.in. w Mediolanie, Rijadzie, Londynie, czy Dubaju oraz w tramwajach w Mediolanie i Sydney, zainstalowano 124 podstacje Hesop.
Ponadto CBTC Urbalis Alstomu zawiera system sterowania pociągiem oparty na komunikacji radiowej, który stanowi sprawdzoną i niezawodną technologię sterowania metrem. Rozwiązanie Urbalis umożliwia precyzyjną kontrolę trasy pociągu w celu skutecznego i bezpiecznego zarządzania ruchem. W przypadku drugiej linii metra w Panamie dzięki temu systemowi czas między przejazdem kolejnych pociągów będzie wynosił zaledwie 90 sekund.
Rozwiązanie Alstomu - system sterowania pociągiem CBTC Urbalis – wykorzystywane jest w 23 krajach, w tym w Meksyku, Włoszech, Singapurze i Kanadzie. Obejmuje 1500 km działających linii metra.
Alstom jest obecny w Panamie od 1957 r. Przez ten czas otrzymał liczne zamówienia na rozwiązania transportowe, takie jak rozwój, budowa i wdrożenie Integralnego Systemu Kolejowego w ramach pierwszej i drugiej linii metra w Panamie, utrzymanie pierwszej linii metra, w tym na innowacyjny symulator prowadzenia pociągu.