Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: ZDiT nie chce zawieszać tramwaju

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-04-24 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pabianice: ZDiT nie chce zawieszać tramwaju
Tramwaj z Łodzi do Pabianic. fot. Kasper Fiszer.
Pabianicki urząd miasta zapewnia, że organizator połączeń tramwajowych z Łodzią nie planuje wstrzymania kursów. Zawieszenie ruchu zapowiadało kilka dni temu łódzkie MPK, które wskazuje na bardzo zły stan techniczny infrastruktury. Największym problemem jest obecnie zużycie sieci trakcyjnej.

W sobotę poinformowaliśmy o piśmie łódzkiego MPK skierowanym do Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, w którym przewoźnik zapowiada zawieszenie ruchu na linii do Pabianic. Tramwaje mają przestać docierać do podłódzkiego miasta już 1 maja. – Nasza decyzja jest ostateczna – mówił nam Sebastian Grochala, rzecznik prasowy spółki, argumentując, że stan techniczny sieci trakcyjnej zagraża bezpieczeństwu ruchu.

Pismo miało głównie zwrócić uwagę na problem

Stanowisko w sprawie przesłał nam także Urząd Miejski w Pabianicach, który jest właścicielem infrastruktury na swoim odcinku trasy. – Poprosiliśmy ZDiT o informację, czy zamierza wstrzymać przewozy. 20 kwietnia Zarząd poinformował, że jako organizator transportu zbiorowego nie planuje trwałego wyłączenia ruchu tramwajowego na linii 41 – uspokaja rzecznik magistratu Aneta Klimek.

– ZDiT nadmienia również, że celem pisma [wystosowanego przez ZDiT do UM Pabianice w związku z pismem MPK do ZDiT] było przede wszystkim przekazanie informacji o bardzo złym stanie technicznym sieci trakcyjnej – stwierdza przedstawicielka magistratu. W przeszłości zdarzało się już jednak, że MPK wstrzymywało na najbardziej zdegradowanych trasach ruch, podejmując decyzję samodzielnie. Załączone przez przewoźnika wyniki pomiarów oporności zawracania rzeczywiście wskazują na bardzo duże odstępstwa od normy, które mogą powodować rzeczywiste zagrożenie wynikające z nadmiernego zużycia przewodu jezdnego.

Łódź nie chce dokładać się do infrastruktury w innych miastach

Wciąż nie jest pewna nie tylko najbliższa, ale i dalsza przyszłość trasy. Pod koniec marca prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zaproponowała gminie Ksawerów zastąpienie torowiska buspasem dla autobusów elektrycznych. Lokalny samorząd wspólnie z władzami Pabianic wciąż planuje jednak kompleksowy remont infrastruktury, licząc na środki z RPO. – Wniosek złożymy na początku maja – potwierdza wcześniejsze ustalenia Aneta Klimek.

Propozycja prezydent Łodzi wywołała w ostatnich dniach duże kontrowersje. Hanna Zdanowska odniosła się do nich na łamach swojego oficjalnego profilu na portalu Facebook. – Łodzianie nie będą płacić za remont torowisk w Zgierzu [i w innych podłódzkich miastach]. Moim priorytetem jest Łódź. Na remonty, nowe torowiska i tramwaje wydaliśmy już kilkaset milionów złotych (...). Tory w sąsiednich gminach zostały doprowadzone do katastrofalnego stanu technicznego, stąd propozycja szukania nowych rozwiązań komunikacji podmiejskiej, np. elektrycznych autobusów, na które można otrzymać dotacje z UE – czytamy w krótkim wpisie. Warto przy tym podkreślić, że proste sfinansowanie przez stolicę aglomeracji remontu torowisk poza jej granicami admnistracyjnymi jest i tak prawnie wykluczone.

Pabianice czekają z bieżącymi naprawami

Rzecznik UM Pabianice przypomina, że dotychczasowy przebieg rozmów ze ZDiT wskazywał, że decyzje o ewentualnym zastąpieniu tramwaju autobusem miały być podjęte dopiero po rozstrzygnięciu konkursu wniosków. – Zgodnie z ustaleniami poczynionymi kilka tygodni temu w obecności prezydent Łodzi, prezydenta Pabianic i wójta Ksawerowa do tego czasu tramwaj będzie funkcjonował w taki sposób jak obecnie. Od rozstrzygnięcia konkursu będzie zależała decyzja, czy naprawiać sieć i utrzymywać ją do momentu inwestycji, czy też wprowadzić autobusy – tłumaczy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź namawia do likwidacji tramwajów podmiejskich

Komunikacja

Łódź namawia do likwidacji tramwajów podmiejskich

Kasper Fiszer 21 kwietnia 2017

Łódź: Od maja wspólny bilet ze Zgierzem

Komunikacja

Łódź: Od maja wspólny bilet ze Zgierzem

Kasper Fiszer 21 kwietnia 2017

Łódzki Rower Publiczny: Do sierpnia 47 nowych stacji

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Do sierpnia 47 nowych stacji

Roman Czubiński 19 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5