Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pabianice zawarły umowę na modernizację linii tramwajowej

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-09-05 13:06
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pabianice zawarły umowę na modernizację linii tramwajowej
fot. Kasper Fiszer
Koniec niepokoju o przyszłość tramwajowego połączenia Łódź – Ksawerów – Pabianice. Samorząd Pabianic zawarł dziś umowę na kompleksową modernizację trasy. Stało się to możliwe m.in. dzięki wynoszącej niemal 100 mln zł łącznej dotacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego przyznanej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Jedną z firm, która przeprowadzi remont, będzie łódzkie MPK.

Dziś w Pabianicach zawarta została bardzo długo oczekiwana umowa na realizację przedsięwzięcia „Łódzki Tramwaj Metropolitalny – etap 1: Ksawerów – Pabianice”. Najważniejszym elementem tej inwestycji jest modernizacja podmiejskiej trasy tramwajowej na odcinku od granicy Łodzi do pętli w Pabianicach. Wykonawcą robót będzie konsorcjum, którego liderem jest Progreg Infracity. Jednym z konsorcjantów jest także Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź. Więcej o zakresie inwestycji pisaliśmy tutaj.

Udana współpraca gmin i województwa

Zawarcie kontraktu kończy etap wielomiesięcznej walki o utrzymanie komunikacji tramwajowej, jaką prowadził pabianicki samorząd. Po przyznaniu miastu dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego okazało się bowiem, że wskutek wzrostu cen na rynku budowlanym zgromadzona kwota jest za niska, by przeprowadzić niezbędny do zapewnienia dalszej komunikacji z Łodzią remont. Dodatkowe środki ostatecznie zdecydował się wyasygnować Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

Roboty torowe zostaną zrealizowane także na terenie małej gminy Ksawerów, która leży pomiędzy Łodzią a Pabianicami. Tamtejszy samorząd uczestniczy finansowo w przedsięwzięciu – warto to podkreślić, bo ten model współpracy przynajmniej póki co nie zadziałał w przypadku innego łódzkiego połączenia podmiejskiego – do Ozorkowa. Podczas gdy więc trasa linii 41 będzie niebawem kompleksowo modernizowana, tory linii 46 pozostają nieczynne.

Najdroższa inwestycja w historii Pabianic

Władze Pabianic podkreślają, że samorząd nie zawarł jeszcze żadnej umowy inwestycyjnej na tak dużą kwotę. Wartość umowy przekracza 173 mln zł. W skład konsorcjum wykonawców wchodzi także znana na lokalnym rynku budowlanym spółka Włodan z Borszewic. – Sprawa tramwaju z ponad stuletnią historią znajduje dziś swój szczęśliwy finał. Za dwa lata przejedziemy się pierwszym kursem po realizacji inwestycji – powiedział Grzegorz Mackiewicz, prezydent Pabianic.

– Mam duży sentyment do tej inwestycji, który bierze się z tradycji tramwaju w Pabianicach, ale i osobisty, bo to były pierwsze tygodnie mojego urzędowania na tym stanowisku, kiedy prezydent Pabianic powiedział mi o problemie braku 12 mln zł na realizację tego przedsięwzięcia – mówił zaś Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. – Udało się i możemy dziś z wielką nadzieją patrzeć w przyszłość – dodał.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5