Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Wreszcie będzie umowa na modernizację trasy tramwajowej

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-07-16 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pabianice: Wreszcie będzie umowa na modernizację trasy tramwajowej
fot. Kasper Fiszer
Po blisko dwóch latach od przyznania samorządom Pabianic i Ksawerowa dotacji z RPO na remont podmiejskiej trasy tramwajowej dojdzie wreszzcie do podpisania umowy z wykonawcą robót. Urzad Zamówień Publicznych zakończył bowiem kontrolę postępowania przetargowego na projekt i roboty budowlane. Nie ma już zatem formalnych przeszkód uniemożliwiających zawarcie długo oczekiwanego kontraktu.

Swoje ostateczne rozwiązanie znajduje wreszcie kwestia planowanej modernizacji linii tramwajowej z Łodzi do Pabianic na jej odcinku poza granicami stolicy aglomeracji. Władze Pabianic starają się o inwestycję od lat: najpierw wraz z Ksawerowem przygotowały wniosek o dofinansowanie przedsięwzięcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, który zwyciężył w otwartym konkursie projektów. Potem przeprowadziły trudny przetarg, choć w postępowaniu pojawił się szereg komplikacji.

UZP potwierdza: kontrola została zakończona

Najważniejszą z nich było niedoszacowanie wartości robót na etapie wniosku unijnego. Niewielkie podłódzkie gminy nie były przy tym w stanie wyłożyć dodatkowych środków. Urząd Miejski w Pabianicach poszukiwał więc dodatkowego dofinansowania, by ostatecznie otrzymać niezbędne pieniądze od marszałka województwa łódzkiego. To pozwoliło na formalne rozstrzygnięcie postępowania, w którym wygrało konsorcjum, którego liderem jest Progreg, a w skład konsorcjantów wchodzi łódzkie MPK.

Przetarg przechodził potem kontrolę Urzędu Zamówień Publicznych, która trwała jednak znacznie dłużej, niż pierwotnie zakładali samorządowcy. Na szczęście zwycięzca wciąż podtrzymuje ważność swojej oferty, choć przygotowywał ją już kilkanaście miesięcy temu, a UZP zakończył właśnie kontrolę. – Stało się to 8 lipca. Informacja o wyniku kontroli uprzedniej w tym samym dniu została przekazana zainteresowanym – mówi dyrektor Departamentu Kontroli Zamówień Urzędu Zamówień Publicznych Zbigniew Wiecha.

Miasto: Nie ma zastrzeżeń uniemożliwiających zawarcie kontraktu

Dodaje on, że kontrola odbyła się w określonych ustawą Prawo zamówień publicznych terminach, a na czas jej trwania wpływ miała m.in. konieczność sukcesywnego wzywania zamawiającego do uzupełniania dokumentacji i składania wyjaśnień. Ponadto UM Pabianice miał uzupełnić dokumentację samodzielnie – bez wcześniejszego wezwania. UZP nie poinformował nas przy tym o wynikach kontroli.

Więcej o nich dowiedzieliśmy się natomiast w pabianickim magistracie. – UZP nie stwierdził uchybień, które uniemożliwiałyby podpisanie umowy z wykonawcą – powiedziała nam Aneta Klimek, rzeczznik prasowy prezydenta Pabianic Grzegorza Mackiewicza. – Planujemy zawrzeć ją jeszcze w tym miesiącu – dodała.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5