Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Wniosek tramwajowy formalnie przyjęty przez zarząd województwa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
19-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: Wniosek tramwajowy formalnie przyjęty przez zarząd województwa
fot. Kasper FiszerTramwaj przy pętli Duży Skręt (fot. archiwalna)
Zarząd województwa łódzkiego z marszałkiem Grzegorzem Schreiberem na czele przyznał Pabianicom ponad 99 mln zł łącznej dotacji na przeprowadzenie projektu, którego głównym elementem jest remont linii tramwajowej do Łodzi. Miasto najpewniej rozstrzygnie więc przetarg, a potem wykonawca rozpocznie długo wyczekiwane roboty.

Choć w lutym władze samorządowe województwa łódzkiego ogłosiły, że dzięki przesunięciu środków pomiędzy poszczególnymi osiami priorytetowymi uda się wygospodarować dodatkowe fundusze dla Pabianic i Ksawerowa, los projektu tramwajowego wciąż pozostawał formalnie nierozstrzygnięty. Gminy, które przygotowują się do przeprowadzenia kompleksowej modernizacji podmiejskiej linii do Łodzi, musiały bowiem ponownie skonstruować wniosek o wsparcie przedsięwzięcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Powtórne złożenie dokumentacji było kolejnym kamieniem milowym w trudnej walce o przetrwanie ostatniej czynnej podmiejskiej linii tramwajowej aglomeracji łódzkiej.

Kwota niemal 100 mln zł dofinansowania jest już zatwierdzona

Władze regionu poinformowały wczoraj późnym popołudniem o ostatecznej decyzji w tej sprawie. – Po sprawdzeniu skorygowanego wniosku przez departament merytoryczny (Departament ds. Regionalnego Programu Operacyjnego) Zarząd Województwa Łódzkiego zatwierdził podwyższoną do 99 mln 714 tys. zł kwotę dofinansowania dla miasta Pabianice na projekt „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” – potwierdził naszemu portalowi Jacek Grabarski z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej UMWŁ. Urząd nie wydał szerszego komunikatu dotyczącego przyznanego już ostatecznie dofinansowania.

Dotacja pozwoli najprawdopodobniej rozstrzygnąć opisywany na naszych łamach szeroko przetarg, w którym złożone oferty znacząco przekroczyły zakładany wcześniej kosztorys. To z kolei doprowadzi do rozpoczęcia prac obejmujących torowisko i częściowo sieć trakcyjną, a także otoczenie linii tramwajowej na obszarze Pabianic i Ksawerowa. W ramach zadania realizowana będzie m.in. przebudowa ul. Zamkowej w Pabianicach.

Znacząca karta w niemal 110-letniej historii linii

Linia pabianicka została uruchomiona 17 stycznia 1901 r. i początkowo kończyła się na przedmieściach tej podłódzkiej miejscowości. Trasę wydłużano kolejno w 1905 r. (pod magistrat w centrum miasta), w 1924 r. (pod dworzec kolejowy) i w 1968 r. (do obecnej pętli u zbiegu ulic Łaskiej i Wiejskiej). Wówczas powstała także pętla pośrednia Duży Skręt znajdująca się na pograniczu Pabianic i Ksawerowa. Przez lata wykorzystywano ją do obsługi wewnątrzpabianickiej linii 41bis (a później P). Obecnie pozostaje ona czynna jedynie w ruchu awaryjnym.

W latach 80. zeszłego stulecia zaistniały plany kolejnej rozbudowy infrastruktury tramwajowej poprzez otwarcie odnogi na osiedle Bugaj. Wybudowano nawet krótki odcinek torów niełączący się z istniejącą linią, jednak inwestycji nigdy nie ukończono. Szyny zostały kilka lat temu zdemontowane.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5