Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Udany pilotaż linii dowozowej do tramwaju

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: Udany pilotaż linii dowozowej do tramwaju
fot. Kasper FiszerLinia 41 w Pabianicach
Pabianicki samorząd jest zadowolony z wyników frekwencji osiąganych na nowej linii oznaczonej jako A41. Ma ona dowozić do zmodernizowanej trasy tramwajowej mieszkańców dużego osiedla Bugaj. Po okresie pilotażu połączenie zostało włączone do stałej siatki komunikacji miejskiej.

W lipcu 2023 r. po trwającym ok. cztery lata remoncie wznowione zostało kursowanie tramwajowej linii podmiejskiej 41 Łódź – Ksawerów – Pabianice. Dla podłódzkiego miasta tramwaj stanowi znów najważniejszy środek transportu zbiorowego pozwalający dotrzeć do stolicy aglomeracji. Ma on jednak także duże znaczenie w relacjach wewnętrznych, bo torowisko przecina ścisłe centrum, komunikując je głównie z dzielnicami położonymi w północnej części miejscowości.

Połączenie przesiadkowe zamiast bezpośredniego autobusu

Dwa miesiące później miejscowy samorząd uruchomił nową linię autobusową oznaczoną nietypowym symbolem A41. Połączyła ona jeden z przystanków tramwajowych z osiedlem Bugaj, największym blokowiskiem miasta leżącym w sporym oddaleniu od linii 41. Autobusy MZK Pabianice wyjechały na trasę w dni robocze i soboty, a odjazdy zostały zsynchronizowane z porami kursowania tramwajów. Dodatkową zachętą do korzystania z połączenia miało być honorowanie biletów łódzkich, które obowiązują w tramwajach także na terenie Pabianic.

Okres pilotażu miał trwać do 31 grudnia. W nowym roku połączenie zostało utrzymane. – Frekwencja na linii A41 stopniowo rośnie – mówi Aneta Klimek z Urzędu Miejskiego w Pabianicach. Wylicza, że o ile we wrześniu z połączenia dowozowego korzystało średnio ok. 200 osób dziennie, to 24 listopada skorzystało z niej już 321 pasażerów. Biorąc pod uwagę, że trasa jest wyjątkowo krótka (ok. 2,5 km), jej zdaniem efektywność jest duża. Dodajmy, że linia dowozowa w pewnym sensie zastępuje zlikwidowane kilka lat temu połączenie PKS Łódź biegnące z Bugaju bezpośrednio do centrum Łodzi.

Zlikwidowano najmniej popularny kurs

Największą frekwencją cieszą się kursy poranne dowożące do tramwaju z pętli przy ul. Waltera-Janke. Tym niemniej najwcześniejszy kurs – po godz. 4:00 – był wykorzystywany najsłabiej i jeszcze w listopadzie wykreślono go z rozkładu jazdy. – Ogólnie pilotaż pokazał, że pomysł uruchomienia linii dowozowej sprawdził się i jest zainteresowanie pasażerów – podkreśla nasza rozmówczyni.

Nie wyklucza ona, że wkrótce wprowadzone zostaną kolejne drobne korekty w ofercie. – Nie planujemy teraz znaczących zmian w siatce pabianickiej komunikacji miejskiej czy ofercie biletowej – dodaje przedstawicielka magistratu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pabianice: Istotny wzrost przewozów w komunikacji miejskiej

Komunikacja

Pabianice: Kolejny wzrost liczby pasażerów MZK

Komunikacja

Pabianice: Kolejny wzrost liczby pasażerów MZK

Kasper Fiszer 14 października 2019

Pabianice: Kolejna ważna umowa – na dworzec autobusowy

Komunikacja

Pabianice: Jest umowa na budowę nowej pętli autobusowej

Komunikacja

Zobacz również:

Pabianice: Istotny wzrost przewozów w komunikacji miejskiej

Komunikacja

Pabianice: Kolejny wzrost liczby pasażerów MZK

Komunikacja

Pabianice: Kolejny wzrost liczby pasażerów MZK

Kasper Fiszer 14 października 2019

Pabianice: Kolejna ważna umowa – na dworzec autobusowy

Komunikacja

Pabianice: Jest umowa na budowę nowej pętli autobusowej

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5