Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Pabianice: Trwają prace tramwajowe w samym mieście

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-07-23 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pabianice: Trwają prace tramwajowe w samym mieście
fot. Kasper FiszerTramwaj w Pabianicach (fot. archiwalne)
Postępuje jedna z najważniejszych inwestycji tramwajowych w aglomeracji łódzkiej: przebudowa podmiejskiej trasy do Pabianic. Roboty rozpoczęły się już w samych Pabianicach. Za około miesiąc wykonawca ma rozpocząć prace w ścisłym centrum miasta.

W zeszłym roku po długim okresie przygotowań wystartowała jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w historii Pabianic – modernizacja linii tramwajowej do Łodzi prowadzona wspólnie z gminą Ksawerów. W czerwcu, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rozpoczęły się prace torowe w obrębie samych Pabianic. – To w zasadzie budowa całej linii tramwajowej od nowa – mówił wówczas podczas krótkiej konferencji prasowej Grzegorz Mackiewicz, prezydent Pabianic.

Nieuniknione są utrudnienia w ruchu kołowym

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez głównego wykonawcę, firmę Progreg Infracity, na przełomie sierpnia i września robotnicy wejdą na kluczowy odcinek przebiegający przez ścisłe centrum Pabianic – od ul. Nawrockiego do Poprzecznej. Aby zmniejszyć skalę utrudnień w ruchu samochodowym i autobusowym, podczas wykonywania robót zamykane ma być co drugie skrzyżowanie na trasie tramwaju.

Prezydent Grzegorz Mackiewicz zwrócił przy tym uwagę na duże nagromadzenie prac dotyczących miejskiej infrastruktury komunikacyjnej. – Bardzo proszę mieszkańców o wyrozumiałość, musimy przeczekać okres najbliższych dwóch lat – stwierdził, zapowiadając przy tym rozpoczęcie kolejnych robót. Tym razem dotyczyć będą one budowy ścieżek rowerowych i zatok przystankowych.

Za ok. półtora roku tramwaje linii 41 wrócą na swoją trasę

Jeszcze w 2019 r. zakończył się demontaż sieci trakcyjnej znad pabianickiej części trasy. Od grudnia 2019 r. do lutego tego roku demontowane było natomiast samo torowisko (z zachowaniem przejezdności skrzyżowań i wjazdów na posesje). W marcu rozpoczęły się natomiast roboty demontażowe w Ksawerowie, co wymusiło zawieszenie kursowania linii 41, która wcześniej funkcjonowała na skróconej trasie Ksawerów – Łódź. Obecnie na całym odcinku od pabianickiej pętli przy ul. Wiejskiej do łódzkiego krańca przy pl. Niepodległości przewozy realizowane są autobusową komunikacją zastępczą.

Zgodnie z zapewnieniami pabianickiego magistratu inwestycja ma zakończyć się w grudniu 2021 r. Przypomnijmy, że rozpoczęły się już także prace w Zgierzu. Los pozostałych połączeń łódzkiej sieci podmiejskiej jest wciąż niepewny.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5