Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Tramwaj zwolni 1 marca

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
21-02-2017
Ostatnia modyfikacja:
22-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: Tramwaj zwolni 1 marca
fot. Kasper Fiszer.Tramwaj w Pabianicach
ZDiT uwzględnił uwagi łódzkiego MPK w zakresie pogarszającego się stanu technicznego torowiska na linii pabianickiej. W efekcie od początku marca wprowadzone zostaną dodatkowe ograniczenia prędkości i tramwaje zwolnią na niektórych odcinkach trasy z 20 do 10 km/h. Ograniczenia mają nie być szczególnie uciążliwe dla pasażerów, ale czy za tymi wprowadzanymi obecnie wkrótce nie pójdą kolejne?

Łódzki Zarząd Dróg i Transportu, który jest organizatorem komunikacji tramwajowej pomiędzy Łodzią i Pabianicami, przychylił się do wniosku łódzkiego MPK o wprowadzenie dodatkowych ograniczeń prędkości. Przewoźnik argumentuje, że pogarszający się stan techniczny infrastruktury może doprowadzić nawet do katastrofy. W związku z tym na początku roku zaproponował korektę rozkładu jazdy na obszarze samych Pabianic.

Uwagi MPK wysłuchane. Wolniej w okolicach pętli Duży Skręt

– Potrzebne jest pilne skorygowanie ograniczeń prędkości dla tramwajów, między innymi na odcinku torów od Dużego Skrętu do zwrotnicy zjazdowej z podwójnego na pojedynczy tor na ul. Warszawskiej [w Pabianicach] – mówił nam w styczniu Sebastian Grochala, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi. Już obecnie nie jeździ się tam szybciej niż 20 km/h. MPK chciało, by wartość tę ograniczyć aż do 10 km/h.

– Przewoźnik po przeprowadzeniu ekspertyzy na odcinku pabianickim zwrócił się do nas z wnioskiem o wprowadzenie ograniczenia prędkości. Zmiany wejdą w życie 1 marca – zapowiada Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy ZDiT. – Wprowadzimy punktowe ograniczenia w miejscach, w których torowisko jest najbardziej wyeksploatowane. Dotyczy to głównie odcinka pomiędzy Dużym Skrętem a przystankiem Tkaniny Techniczne – tłumaczy.

Na innych liniach podmiejskich wydłużenie odczuwalne o wiele mocniej

Jak zapewnia przedstawiciel ZDiT, marcowe zmiany nie będą szczególnie dotkliwie odczuwane przez podróżnych. – Ograniczenia wiążą się z minimalną różnicą czasu przejazdu dla pasażerów, ponieważ zostanie on zwiększony o jedną lub dwie minuty – przekonuje. Należy jednak przypomnieć, że kolejne zwolnienia wprowadzane są na trasach podmiejskich stopniowo, ale systematycznie. Na liniach do Lutomierska czy do Ozorkowa proces ten doprowadził w sumie do znacznego pogorszenia oferty pod tym względem. Na linii pabianickiej dotychczas udawało się utrzymywać zbliżony czas przejazdu, choć na przestrzeni ostatniej dekady widoczne jest nieznaczne jego wydłużenie.

– Będziemy prowadzić rozmowy, aby gmina Pabianice w możliwym zakresie przeprowadziła prace naprawcze związane z torowiskiem i trakcją – powiedział nam Tomasz Andrzejewski. Już wcześniej pabianicki Urząd Miejski wskazywał, że rozważa wymianę sieci trakcyjnej od Zamku do pętli Wiejska jeszcze w tym roku. Jednocześnie władze miasta przygotowują się do złożenia wniosku o dofinansowanie kompleksowego remontu linii w ramach RPO 2014 – 2020. Pod znakiem zapytania stoi natomiast przyszłość projektu Łódzki Tramwaj Metropolitalny, który miał objąć wszystkie trasy do podłódzkich miejscowości: Zgierza, Ozorkowa, Pabianic, Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Jaka przyszłość zajezdni Brus?

Przestrzeń

Łódź: Jaka przyszłość zajezdni Brus?

Kasper Fiszer 01 listopada 2022

Łódź podpisała umowę na remont dalszego odcinka Rydza-Śmigłego

Przestrzeń

Łódź: Dalsze zmiany na Chocianowicach

Komunikacja

Łódź: Dalsze zmiany na Chocianowicach

Roman Czubiński 03 września 2022

Łódź: Opóźniony początek przebudowy Przybyszewskiego

Komunikacja

Łódź: Od sierpnia – modernizacja Przybyszewskiego

Komunikacja

Zobacz również:

Łódź: Jaka przyszłość zajezdni Brus?

Przestrzeń

Łódź: Jaka przyszłość zajezdni Brus?

Kasper Fiszer 01 listopada 2022

Łódź podpisała umowę na remont dalszego odcinka Rydza-Śmigłego

Przestrzeń

Łódź: Dalsze zmiany na Chocianowicach

Komunikacja

Łódź: Dalsze zmiany na Chocianowicach

Roman Czubiński 03 września 2022

Łódź: Opóźniony początek przebudowy Przybyszewskiego

Komunikacja

Łódź: Od sierpnia – modernizacja Przybyszewskiego

Komunikacja

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5