Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Tramwaj wróci dopiero jesienią

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-06-19 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pabianice: Tramwaj wróci dopiero jesienią
Autobus zastępczy w Pabianicach.fot. Kasper Fiszer.
Miasto wybrało już wykonawcę remontu sieci trakcyjnej w Pabianicach, więc najprawdopodobniej w drugiej połowie września możliwe będzie przywrócenie kursów tramwajowej linii 41. Do tego czasu podróżni muszą korzystać z autobusów zastępczych. Równolegle trwa analiza wniosku o dofinansowanie kompleksowej modernizacji podmiejskiej trasy, które zapewniłoby przyszłość międzygminnemu połączeniu.

Podróżujący pomiędzy Łodzią a Pabianicami muszą przygotować się na co najmniej trzy kolejne miesiące funkcjonowania autobusowej komunikacji zastępczej. Tramwaje przestały obsługiwać podmiejską linię 41 w połowie maja po awaryjnym zamknięciu trasy związanym ze stanem sieci energetycznej, który zagrażał bezpieczeństwu ruchu. Jej naprawa nie została jeszcze rozpoczęta.

Koszt naprawy pokrywa się z założeniami

Urząd Miejski w Pabianicach liczył, że niezbędne prace uda się zlecić w trybie bezprzetargowym, a przygotowania do inwestycji ruszą na początku czerwca. Ostatecznie jednak wybór wykonawcy odbył się w drodze przetargu, a jedyny oferent musiał uzupełnić złożoną dokumentację, co nieco opóźniło ogłoszenie wyników postępowania. – Wykonawcą remontu sieci trakcyjnej w Pabianicach będzie ostatecznie spółka Proreg z Krakowa – informuje Aneta Klimek, rzecznik prasowy UM Pabianice.

Naprawa kosztować będzie 697,8 tys. zł. – Oferta zmieściła się w założeniach finansowych – stwierdza przedstawicielka magistratu. Prezydent Pabianic podpisał już umowę z wykonawcą (w połowie zeszłego tygodnia miasto czekało jeszcze na podpis wybranego oferenta). Szczegółowy harmonogram realizacji prac ma zostać przygotowany przez Proreg w ciągu dwóch tygodni, ale już dziś wiadomo, że firma musi w ciągu 45 dni przygotować projekt budowlany i uzyskać jego zatwierdzenie, a roboty wykonać w ciągu następnych 65 dni.

Dwa lata funkcjonowania zapewnione. Co dalej?

– Liczymy więc na uruchomienie tramwaju w drugiej połowie września – mówi Aneta Klimek. Do tego czasu wymieniony ma zostać przewód jezdny na dwóch odcinkach: od ul. Widzewskiej na granicy Pabianic i Ksawerowa do pośredniej pętli Duży Skręt i od zamku (przy Starym Rynku) do pętli Wiejska (razem 6354 metry bieżące). – Remont obejmuje także wymianę 28 słupów trakcyjnych na terenie Pabianic – uzupełnia nasza rozmówczyni.

Zlecone już prace mają pozwolić na ok. dwa lata funkcjonowania linii tramwajowej bez podejmowania dalszych inwestycji. Przetrwanie linii w dłuższej perspektywie będzie zapewnione, jeśli Pabianice uzyskają dotację na kompleksową modernizację, o którą ubiegają się wspólnie z Ksawerowem w ramach konkursu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. – Aktualnie trwa ocena wniosku – powiedział nam Jacek Grabarski z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej łódzkiego urzędu marszałkowskiego. Dalsze losy linii tramwajowej są obecnie jednym z głównych tematów lokalnej polityki, a ostry głos w tej sprawie zabrali niedawno przedstawiciele pabianickich struktur pozostającego w opozycji PiS.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Bliżej do odbudowy torów na Czerwonej

Komunikacja

Łódź: Bliżej do odbudowy torów na Czerwonej

Kasper Fiszer 19 czerwca 2017

Łódź: Możliwy powrót tramwaju na Czerwoną

Komunikacja

Łódź: Możliwy powrót tramwaju na Czerwoną

Roman Czubiński 10 czerwca 2017

Łódź: Tramwaje i piesi w symbiozie

Przestrzeń

Łódź: Tramwaje i piesi w symbiozie

Kasper Fiszer 13 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5