Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice. Tabor MZK jest trochę młodszy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
16-12-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice. Tabor MZK jest trochę młodszy
Fot. Kasper FiszerMAN
Pabianicki MZK wprowadził do ruchu cztery używane MAN-y A21. Autobusy są w dobrym stanie technicznym, a ich sprowadzenie pozwoli na odstawienie najbardziej wyeksploatowanych dziewiętnastoletnich pojazdów tej samej marki. Zakupy używanego taboru mają potrwać do czasu realizacji dużej inwestycji miejskiej w autobusy niskoemisyjne.

Park taborowy pabianickiego Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego wzbogacił się o cztery używane autobusy MAN A21. Pojazdy dotarły do Pabianic w październiku i po miesięcznym okresie przygotowań wyjechały na linie. To kolejne – po dostawach MAN-ów NL202 z 2007 i 2008 roku – sprowadzone do Pabianic autobusy tej marki. Tegoroczny zakup był pierwszym od czterech lat zasileniem floty miejskiego przewoźnika. W 2010 roku na stan MZK wpisane zostało pięć fabrycznie nowych solarisów urbino.

Do Pabianic spod słynnej skoczni narciarskiej

Wszystkie cztery nowo dostarczone MAN-y mają jedenaście lat i dotychczas obsługiwały komunikację w bawarskim uzdrowisku i ośrodku sportów zimowych Garmisch-Partenkirchen. – Każdy z pojazdów został pomalowany w barwy zakładowe i oznaczony napisami i logo firmy. Autobusy mają też estetyczne wnętrza, bo wymieniono siedziska i oparcia foteli – opowiada o przygotowaniach do służby w Pabianicach Jarosław Habura, prezes MZK. – W dwóch autobusach wymieniliśmy zewnętrzne wyświetlacze na nowe. Umożliwi to przekazanie pasażerom bardziej widocznej, czytelniejszej informacji o numerze linii i kierunku jazdy – dodaje. W najbliższym czasie przewoźnik zamontuje we wszystkich czterech autobusach urządzenia monitoringu.

Siedem lat służby MAN-ów NL202

Jak ocenia prezes miejskiego przedsiębiorstwa, ostatni zakup przyczyni się do podniesienia komfortu i bezpieczeństwa podróży. – Nowy tabor pozwoli wycofać z ruchu autobusy najstarsze i najbardziej wyeksploatowane – tłumaczy. Chodzi tu o sprowadzone przed siedmioma laty MAN-y NL202 wyprodukowane w 1995 roku, które kursowały wcześniej u prywatnego operatora w Wiedniu. Podobnie jak swoi poprzednicy, autobusy modelu A21 są dwunastometrowe i mają dwie pary drzwi.

Pochwały od kierowców i od pasażerów

– Kierowcy prowadzący zakupione autobusy chwalą elastyczność skrzyni biegów i dynamikę silnika, co pozwala na płynną jazdę i umożliwia szybkie włączanie się do ruchu z przystanków – ocenia zakup Jarosław Habura. – Pojazdy spodobały się też naszym pasażerom. Należy dodać, że w dwóch autobusach zastosowano inny układ siedzeń w tylnej części pojazdu, który sprawia, że autobus jest bardziej funkcjonalny, jest więcej miejsca i podróżni chętniej korzystają z siedzeń z tyłu autobusu, co przyczynia się do bardziej równomiernego rozmieszczenia pasażerów – cieszy się prezes MZK.

Planują duże zakupy autobusów niskoemisyjnych

Prawdopodobnie nowo sprowadzone autobusy będą eksploatowane jedynie przez kilka lat, bo w ramach rozpoczynającej się unijnej perspektywy budżetowej miasto planuje zakup osiemnastu autobusów niskoemisyjnych – to mniej-więcej dwie trzecie aktualnego ilostanu MZK. Być może jednak sprowadzone z Niemiec MAN-y nie są ostatnimi używanymi pojazdami, jakie pojawią się na pabianickich ulicach. – Zakup kolejnych autobusów będzie uzależniony od stanu technicznego ośmiu autobusów marki MAN z 1996 r. oraz od terminu realizacji zakupu nowych autobusów w ramach programu unijnego – stwierdza Jarosław Habura.
Partner działu

Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowe Karsany Atak już w Płocku

Mobilność

Nowe Karsany Atak już w Płocku

Magdalena Romanowska 13 sierpnia 2020

Southampton. Testy autobusu, który „zjada” smog

Komunikacja

Southampton. Testy autobusu, który „zjada” smog

Jakub Dybalski 07 października 2018

Bolesławiec. Przetarg na 13 autobusów unieważniony

Komunikacja

Bieszczady odcięte od świata

Komunikacja

Bieszczady odcięte od świata

Jakub Dybalski 11 kwietnia 2017

Zobacz również:

Nowe Karsany Atak już w Płocku

Mobilność

Nowe Karsany Atak już w Płocku

Magdalena Romanowska 13 sierpnia 2020

Southampton. Testy autobusu, który „zjada” smog

Komunikacja

Southampton. Testy autobusu, który „zjada” smog

Jakub Dybalski 07 października 2018

Bolesławiec. Przetarg na 13 autobusów unieważniony

Komunikacja

Bieszczady odcięte od świata

Komunikacja

Bieszczady odcięte od świata

Jakub Dybalski 11 kwietnia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5