Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Rower wojewódzki to rozwiązanie unikatowe

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-09-12 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pabianice: Rower wojewódzki to rozwiązanie unikatowe
Rower pod pabianickim magistratemFot. Kasper Fiszer
Pabianice przedstawiły już uzgodnioną z organizacjami zrzeszającymi rowerzystów sieć planowanych automatycznych wypożyczalni roweru publicznego. Część stacji pomieści 15 rowerów, część – 12. Do miasta trafią łącznie 122 pojazdy, które będą rozlokowywane po 10 (na dużych stacjach) lub po 8 (na mniejszych).

Wczoraj władze Pabianic zaprezentowały konkretne zamierzenia dotyczące planowanego uruchomienia roweru miejskiego. Stosunkowo niewielka, bo obejmująca 14 stacji sieć wypożyczalni w podłódzkim mieście będzie częścią dużej inwestycji koordynowanej przez władze województwa. Obejmie ona stworzenie 125 wypożyczalni w dziesięciu miejscowościach regionu, w tym w Łodzi. Przypomnijmy, że projekt będzie dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

Integracja nie tylko z ŁKA

Większość pabianickich punktów planowanych w ramach przedsięwzięcia „Rowerowe Łódzkie” powstanie w szeroko rozumianym centrum miasta. Ich lokalizacja ma pozwolić na dogodną przesiadkę na pociąg (dworzec PKP) i na tramwaj (dworzec, Zamkowa, Stary Rynek, dwie stacje na ul. Warszawskiej, skrzyżowanie Kilińskiego – Zamkowa). Ostatni z wspomnianych punktów to duży węzeł komunikacyjny, na którym krzyżuje się większość tras autobusowych pabianickiego MZK. Odbywają się stamtąd także kursy PKS i prywatnych linii mikrobusowych.

Pozostałe wypożyczalnie staną w rejonie potencjalnych dużych generatorów ruchu – osiedli (m.in. Moniuszki, 20 stycznia), szpitala (Jana Pawła II) czy obiektów sportowych (MOSiR). – Województwo podjęło inicjatywę integracji różnych systemów transportu publicznego z rowerami. Możliwy będzie więc cykl podróży rower – autobus albo rower – kolej – mówił podczas wczorajszej konferencji prasowej Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – Liczymy na to, że mieszkańcy będą z tej formuły korzystać, bo to duża szansa na zmniejszenie ruchu samochodowego – dodał.

Prezydent Pabianic: potrzebna była inicjatywa władz regionu

Prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz zwrócił natomiast uwagę na dużą wartość, jaką niesie ze sobą budowa systemów rowerów miejskich w sposób zintegrowany w skali regionu. – Pomysł na projekt „Rowerowe Łódzkie” jest unikatowy. Wypożyczając rower w Pabianicach, będziemy mogli dojechać nawet do Łasku, Zduńskiej Woli czy Sieradza – argumentował. – Inicjatywa jednego z samorządów lokalnych nie zmobilizowałaby wszystkich partnerów projektu do podjęcia tego wyzwania, by Łódź, jak i cały region mogły być oplecione siecią wypożyczalni – ocenił.

Na razie jedna z najgorszych infrastruktur rowerowych

– Obecnie mamy jedną z najgorszych infrastruktur rowerowych [w województwie] – przyznał Grzegorz Mackiewicz. Włączenie się miasta w budowę sieci roweru publicznego ma być jednym z elementów zmieniających ten stan rzeczy. – Mamy też szczątkową liczbę dróg rowerowych – dodał, wskazując na plan stworzenia przeszło 14 km nowych ścieżek w ramach innego projektu unijnego. – Chcemy teraz stworzyć możliwości dla tych, którzy chcieliby jeździć rowerem po naszym mieście – dojeżdżać nim do pracy czy do szkoły – dodał.

Pabianicka część przedsięwzięcia warta jest ok. 1,5 mln zł. – Ok. 1 mln 200 tys. zł pochodzić będzie ze środków unijnych – mówił marszałek Witold Stępień. Do Pabianic przypisane będą 122 rowery, ale system ma umożliwiać oddawanie ich w dowolnej stacji regionu, w tym – według wcześniejszych zapowiedzi – w Łodzi.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pabianice bliżej zakupu 18 hybryd

Komunikacja

Pabianice bliżej zakupu 18 hybryd

Kasper Fiszer 11 września 2017

Lutomiersk: Torowisko tramwaju zostało udrożnione

Komunikacja

Lutomiersk: Torowisko tramwaju zostało udrożnione

Kasper Fiszer 12 września 2017

Łódź: Remont tramwajów podmiejskich z RPO 2020+?

Komunikacja

Łódź: Remont tramwajów podmiejskich z RPO 2020+?

Kasper Fiszer 11 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5