Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Przy dworcu powstanie multimodalny węzeł przesiadkowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
09-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: Przy dworcu powstanie multimodalny węzeł przesiadkowy
fot. Kasper FiszerAutobus PKS Częstochowa w Pabianicach
Władze Pabianic od lat zapowiadały utworzenie przy stacji kolejowej dworca autobusowego. Teraz zapewniają, że multimodalny węzeł przesiadkowy powstanie w tym miejscu niezależnie od trudnej sprawy przejęcia terenu, na którym miały znaleźć się stanowiska, od PKP. Finał negocjacji samorządu i kolei wydaje się póki co odległy.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o pacie negocjacyjnym pomiędzy władzami Pabianic a Polskimi Kolejami Państwowymi. Miasto chciało przejąć od kolei plac znajdujący się przed budynkiem dworca, na którym obecnie zlokalizowana jest pętla autobusów miejskich. Strony nie mogły porozumieć się w zakresie służebności przesyłu – uprawnienia dla spółek PKP do korzystania z infrastruktury znajdującej się pod powierzchnią ziemi.

Dworzec ma integrować nie tylko kolej i PKS-y

Pabianicki magistrat potwierdził, że rzeczywiście nie osiągnięto w tej sprawie kompromisu. – Nie mamy informacji, pisma czy stanowiska PKP o zakończeniu negocjacji w tej sprawie – stwierdza jednak Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic Grzegorza Mackiewicza. Zaznacza, że rozmowy dotyczą dwóch działek o łącznej powierzchni niemal 5 tys. metrów kwadratowych. – Jedna z nich ma być przejęta nieodpłatnie, a druga odpłatnie – dodaje.

Wcześniej miasto informowało, że chciałoby utworzyć na przejętym placu dworzec autobusowy. Od kilku lat nie działa bowiem stary dworzec PKS, a autobusy regionalne i dalekobieżne zatrzymują się na przystankach komunikacji miejskiej, przy czym nie ma ani jednego przystanku, na którym przystawałyby wszystkie istniejące kursy. Teraz plany te zostały doprecyzowane: z węzła przesiadkowego mieliby korzystać podróżujący nie tylko pociągami i autobusami międzymiastowymi, ale też komunikacją miejską, w tym tramwajową (trwa przebudowa podmiejskiej linii do Łodzi).

Wykonane zostały już pewne prace infrastrukturalne

– Ustawiona została już wiata przy nowym stanowisku nr 2, przygotowany jest też teren: wzdłuż nowej krawędzi peronowej wbudowane są płytki ostrzegawcze dla niewidomych – mówi przedstawicielka Urzędu Miejskiego w Pabianicach. – Teraz prowadzimy z PKP rozmowy o zatrzymywaniu się tam autobusów PKS – relacjonuje. Stwierdza jednoznacznie, że plany utworzenia węzła pozostają aktualne niezależnie od sprawy przejęcia terenu.

Pomimo oparcia komunikacji regionalnej i dalekobieżnej Pabianic o tramwaj (a obecnie autobus zastępczy) i kolej sytuacja transportowa miasta nieco pogorszyła się w związku z ograniczeniami w ruchu wprowadzanymi przez przewoźników autobusowych po wprowadzeniu obostrzeń prawnych na czas pandemii. PKS Częstochowa nie kursuje już pomiędzy Łodzią a Działoszynem, PKS Łódź – pomiędzy Łodzią a Wieluniem.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5