Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Pabianice: PKS wraca, ale...

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2014-09-30 14:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pabianice: PKS wraca, ale...
fot. KF
Łódzki PKS przywraca po wydłużonej wakacyjnej przerwie kursy na swoich liniach z Łodzi na pabianickie osiedle Bugaj i do pętli Szpital. Rozkład jest jednak znacznie okrojony w stosunku do obowiązującego do końca maja. Standardowe autobusy zostaną zastąpione busami, a przewoźnik nie będzie sprzedawał biletów okresowych.

Pabianicki urząd miasta poinformował, że łódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej wznowi dwie zawieszone z początkiem czerwca linie z łódzkiego placu Dąbrowskiego do Pabianic. Przewoźnik po raz pierwszy od czasu przejęcia podmiejskich połączeń od upadającego PKS Pabianice, czyli od 2001 roku, wstrzymał kursy wraz z końcem regularnych zajęć na łódzkich uczelniach, tłumacząc swój krok zmniejszonym popytem na usługi w okresie wakacyjnym.

Wróci tylko co czwarty kurs


Obie trasy – i ta na osiedle Bugaj, i ta na kraniec Szpital – wrócą do rozkładu jazdy pierwszego dnia roku akademickiego. Wbrew informacji, jaka latem pojawiła się na przystankowych rozkładach jazdy, nie będzie na nich obowiązywał poprzedni grafik kursów. Drastycznie zmniejszona zostanie liczba połączeń – z 35 par (na obu liniach łącznie) do zaledwie dziewięciu. Niewielka liczba kursów nie pozwoli na dojazdy przy ośmiogodzinnym formacie pracy – np. mieszkańcy Bugaju zaczynający pracę o ósmej rano mają jak do niej dotrzeć, ale na powrót czekaliby aż do 18:00.

Niezmieniona pozostanie natomiast trasa – PKS ponownie dotrze na plac Dąbrowskiego w centrum Łodzi, w sąsiedztwie dawnego dworca kolejowo-autobusowego Łódź Fabryczna/Centralna. To właśnie krańcowy przystanek w stolicy województwa daje pewną przewagę przedsiębiorstwu nad pozostałymi przewoźnikami prywatnymi kursującymi pomiędzy bliskimi miastami. Reszta połączeń kończy się w okolicy skrzyżowania al. Kościuszki z al. Mickiewicza. To duży węzeł komunikacyjny w sercu Śródmieścia, ale trasa PKS jest nieco dłuższa. Pewna grupa podróżnych nie musi się więc przesiadać do komunikacji miejskiej, co generowałoby dodatkowe koszty codziennych dojazdów do pracy czy na uczelnię.

Autobusy coraz mniejsze, tramwaje coraz większe


Kolejną zmianą w ofercie PKS będzie brak biletów miesięcznych. Pasażerowie odczują też zmianę taboru – z dużych autobusów o standardowej długości na mniejsze busy. Warto zauważyć, że jeszcze kilka lat temu linia cieszyła się tak dużym zainteresowaniem, że większość połączeń obsługiwały autobusy przegubowe.

Skala działalności, jaką zaplanował przewoźnik, sprawia, że jego powrót będzie jedynie pozorny. Pasażerowie skorzystają z kursu PKS prawdopodobnie tylko wtedy, gdy bus akurat podjedzie na przystanek szybciej niż ten któregoś z kilku konkurentów. Należy jednak zauważyć, że komunikacja autobusowa pomiędzy miastami w ogóle straciła nieco na znaczeniu wraz ze wzrostem roli tramwaju. Oferta na linii 41 ulega bowiem systematycznej poprawie – ostatnią zmianą in plus było zastąpienie części składów 805Na wygodniejszymi i mającymi o niemal połowę więcej miejsc siedzących wagonami M8C. – Mamy możliwość puszczenia ich do Pabianic, bo nie są już wykorzystywane jako składy dwukierunkowe w Łodzi – mówi Grzegorz Misiorny, zastępca dyrektora ds. transportu i inżynierii w łódzkim Zarządzie Dróg i Transportu. Do niedawna na linii kursowały pojedyncze wagony 805Na.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Aleksandrów: Do Łodzi na różnych biletach

Prawo & Finanse

Aleksandrów: Do Łodzi na różnych biletach

Kasper Fiszer 30 maja 2014

Łódź – Pabianice: mniej PKS-ów, taniej w tramwajach

Komunikacja

Łódź – Pabianice: mniej PKS-ów, taniej w tramwajach

Kasper Fiszer 16 maja 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5