Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Pabianice: Start zasadniczych robót ramwajowych wiosną

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-09-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pabianice: Start zasadniczych robót ramwajowych wiosną
fot. Kasper FiszerTramwaj w Pabianicach
Jeszcze w tym roku wykonawca przebudowy linii tramwajowej do Pabianic zamierza przeprowadzić pierwsze prace rozbiórkowe. Zasadnicze roboty ruszą jednak na wiosnę i potrwają ok. 16 miesięcy. Inwestycja jest ważna nie tylko dla samych Pabianic, ale i dla gminy Ksawerów leżącej pomiędzy tym miastem a Łodzią.

Choć sprawie modernizacji linii tramwajowej do Pabianic poświęca się w ostatnim czasie w lokalnych mediach dużo miejsca, mało mówi się o roli podłódzkiej gminy Ksawerów. Leży ona pomiędzy Łodzią a Pabianicami, więc bez jej udziału nie byłoby możliwe przeprowadzenie prac zapewniających możliwość dalszej eksploatacji trasy. Niewielki samorząd wziął na siebie trud związany z dużym przedsięwzięciem infrastrukturalnym i pełni rolę partnera Pabianic przy realizacji projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny – etap 1: Ksawerów – Pabianice”.

Topolski: Historia pamięta tylko o tych, którzy podejmują tak wielki trud

– Dziś jesteśmy świadkami historycznego wydarzenia. Po stu latach od otwarcia połączenia podejmujemy trud, który dla Ksawerowa jest potężnym wyzwaniem, ale którego efekty mogą służyć mieszkańcom Łodzi, Ksawerowa i Pabianic przez kolejne sto lat – mówił podczas uroczystości towarzyszącej podpisaniu umowy na realizację robót Adam Topolski, wójt Ksawerowa. – W historii zapisują się tylko ci, którzy stawiają sobie wyzwania praktycznie nie do zrealizowania. Dla nas to potężny wysiłek finansowy i organizacyjny, ale pamięta się tylko o tych, którzy realizują coś „z kosmosu” – komentował rangę wydarzenia.

Wykonawca, konsorcjum, którego liderem jest Progreg Infracity, ma 24 miesiące na realizację wszystkich prac. – Osiem miesięcy przetrwa etap projektowania, szesnaście – wykonawstwo – zapowiedział Rafał Sąciński, prezes zarządu Progreg Infracity. – Nieśmiało mogę zadeklarować, że pierwsze roboty będziemy realizować już w listopadzie – dodał. Mowa tu o pracach rozbiórkowych na terenie Ksawerowa i Pabianic.

Progreg: Nawet tak duże projekty można realizować w terminie

– Reszta robót ruszy na wiosnę. Będziemy tak organizować prace, by jak najmniej utrudnić życie mieszkańcom, co jednak może okazać się niełatwe – ocenił przedstawiciel wykonawcy. – Mam jednak nadzieję, że po zobaczeniu efektu końcowego wszyscy wybaczą nam niedogodności – dodał. Mówił także, że czas na realizację prac, biorąc pod uwagę ich skalę, jest bardzo krótki.

– Doświadczenia z trasy W – Z w Łodzi pokazały jednak, że można realizować tak duże prace w terminie. Nam też się to uda – podsumował. Kontrakt, jaki jego firma wraz z konsorcjantami zawarła z pabianickim samorządem, wart jest ponad 173 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5