Przystanki na żądanie i honorowanie biletów łódzkich na części trasy pabianickiej linii T do dodatkowe rozwiązania wprowadzone na okres zamknięcia pabianickiej linii tramwajowej. Obsługę komunikacji zastępczej utrudnia zaplanowany równolegle z przebudową trasy tramwajowej remont jezdni. Zmiany wprowadzone będą także na weekendowej linii nocnej N4B.
1 grudnia rozpocznie się długo oczekiwana modernizacja tramwajowej linii pabianickiej. Władze Pabianic przedstawiły już dokładny schemat organizacji ruchu w pierwszym etapie prowadzenia robót. Zgodnie z
wcześniejszymi zapowiedziami trasa linii 41 zostanie skrócona do Ksawerowa. Tymczasowy kraniec zlokalizowany zostanie w okolicach skrzyżowania Łódzkiej i Cegielnianej. Tam możliwa będzie przesiadka do linii zastępczej Z41.
Rozkładowy czas przejazdu jest dobry. Co pokaże praktyka? W związku z tym, że równolegle z robotami na pasie tramwajowym mają rozpocząć się także prace na jezdni ul. Warszawskiej prowadzone w ramach innego kontraktu, autobusy zastępcze wystawione przez MZK Pabianice pojadą objazdem ulicami Sikorskiego i Partyzancką. Mimo że przewoźnikiem na linii będzie pabianicka spółka miejska, na linii Z41 nie będą ważne bilety pabianickie. Połączenie realizowane będzie bowiem na mocy porozumienia z Łodzią i – tak jak dotychczas w 41 – obowiązywać będzie łódzka taryfa biletowa.
Co ciekawe, na trasie Z41 wyznaczone zostały przystanki na żądanie. 1 grudnia ponownie rozszerzona zostanie więc regularnie rosnąca lista przystanków tego typu na sieci połączeń organizowanych przez Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Rozkładowy czas przejazdu autobusu z Pabianic do Ksawerowa ma wynieść 20 minut. Jest więc porównywalny z tym osiąganym dziś przez tramwaj. Problemem może okazać się jednak punktualność kursów.
Łódzkie bilety będą ważne w podmiejskim TProwadzenie prac na ul. Warszawskiej wymusza także zmiany na nocnej linii N4B. Autobusy pojadą Partyzancką, Sikorskiego, Nawrockiego i Skargi. Co ciekawe, pominięcie sporego odcinka ul. Warszawskiej przez Z41 zostanie częściowo zrekompensowane poprzez wyznaczenie dodatkowego przystanku Warszawska – Tkaniny Techniczne na trasie pabianickiej linii T do Rzgowa i Guzewa. Na pewnym odcinku trasy zostanie także wprowadzone honorowanie biletów łódzkich.
Władze Pabianic podkreśliły w komunikacie, że MZK będzie wozić pabianiczan na Z41 tylko przez ok. kwartał. Potem, gdy linia tramwajowa zostanie zamknięta całkowice, przegubowe autobusy ma wystawiać już łódzkie MPK. Przypomnijmy jednak, że spółka nie zdecydowała się na przyjęcie oferty od potencjalnego podwykonawcy, który dostarczyłby przedsiębiorstwu odpowiednie zasoby kadrowe i taborowe.