Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Opóźniona budowa przystanku kolejowego ruszy w 2023 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
16-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: Opóźniona budowa przystanku kolejowego ruszy w 2023 r.
fot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0 plStacja kolejowa Pabianice
W ciągu jednego roku wybudowany ma zostać nowy przystanek kolejowy w Pabianicach. Wykonawca ma rozpocząć prace na początku 2023 r., a ich zakończenie w terminie będzie istotne z uwagi na dofinansowanie przedsięwzięcia ze środków RPO.

Pozornie niewielka inwestycja – budowa nowego przystanku kolejowego na terenie Pabianic – czeka na realizację już od ok. pięciu lat. W 2017 r. samorząd województwa łódzkiego przedstawił bowiem założenia kolejnego, trzeciego już tzw. programu przystankowego – finansowanego ze środków unijnych. Przedsięwzięcia obejmuje infrastrukturę pasażerską w regionie. Prace budowlane w jego ramach pierwotnie zaplanowano na lata 2019 – 2021, ale dość długo nie udawało się rozstrzygnąć przetargu na projekt i roboty.

Budowa rozpocznie się sześć lat po pierwszych zapowiedziach

Za około pół roku ekipy budowlane mają jednak wreszcie pojawić się przy linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska – Zasieki – granica państwa w okolicach skrzyżowania torów z ul. Lutomierską w Pabianicach. – Dla budowy nowego przystanku Pabianice-Północ przygotowana została dokumentacja projektowa – poinformował nas Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Wykonawca ma aktualnie pozyskiwać odpowiednie pozwolenia i decyzje administracyjne.

– Rozpoczęcie prac zaplanowano na pierwszy, a zakończenie – na ostatni kwartał przyszłego roku – dodaje nasz rozmówca. Istnieje więc szansa, że nowy przystanek zostanie włączony do obsługi wraz z początkiem obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2023/2024. Będzie to drugi przystanek na terenie ok. 70-tysięcznego miasta ,stanowiącego drugi pod względem liczby mieszkańców ośrodek aglomeracji łódzkiej. Aktualnie pociągi zatrzymują się wyłącznie na stacji Pabianice, której remont zakończył się w zeszłym roku.

Dwa perony i infrastruktura towarzysząca za 16 mln zł

Projekt zakłada budowę dwóch peronów jednokrawędziowych. Mają one być wyposażone standardowo w ławki, wiaty, tablice informacyjne itp. Zarządca infrastruktury zapewnia, że pojawią się też rozwiązania ułatwiające poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami. – Będą też parking i wiata rowerowa – zapowiada przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych.

Budowa przystanku ma kosztować ok. 16 mln zł. – Zadanie wykona firma Sarinż SA – wskazuje Rafał Wilgusiak. Na przystanku zatrzymywać się będą przede wszystkim pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej obsługujące trasę z Łodzi do Zduńskiej Woli i Sieradza.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5