Współpraca między miastem a powiatem pabianickim zaowocowała inwestycją w stworzenie nowego ciągu rowerowego łączącego osiedle Bugaj z centrum. Samorządy wspólnie rezygnują też z wykładania ścieżek kostką. Zastąpi ją wygodniejsza dla rowerzystów nawierzchnia asfaltowa.
Władze Pabianic ogłosiły pod koniec zeszłego tygodnia, że utworzą nową drogę rowerową komunikującą centrum miasta z jednym z największych blokowisk miasta – Bugajem. Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane wspólnie ze starostwem powiatowym. Miasto zbuduje łącznikowy odcinek na ul. Nawrockiego o długości ok. 300 metrów. Za pozostałą część trasy odpowiadać będzie samorząd wyższego szczebla.
Starostwo zamienia chodnik na prawdziwą drogę rowerową – Drogi miejskie i powiatowe łączą się na skrzyżowaniu ulic Grota-Roweckiego i Nawrockiego. W tym miejscu połączą się także ścieżki rowerowe. Sprawy miasta i powiatu są bowiem ze sobą nierozerwalnie związane – mówił na piątkowej konferencji prasowej Krzysztof Habura, starosta pabianicki. Jeszcze w tym roku powiat wybuduje 140-metrowy fragment drogi dla rowerów wzdłuż ul. Nawrockiego. W 2018 r. ma ona zostać doprowadzona do będącej osią centrum miasta ul. Warszawskiej.
Równolegle prace będą toczyć się na ul. Grota-Roweckiego. – Na tym odcinku będziemy mieli również krytą wiatę i stojaki, a także stację obsługi rowerów – zapowiedział Krzysztof Habura. Inwestycja obejmie tam budowę 200 metrów nowej drogi rowerowej i przebudowę istniejącej infrastruktury na dalszym odcinku. – Dziś jest tam w zasadzie dwukolorowy chodnik – ocenił starosta.
Standardem ma stać się nawierzchnia asfaltowaW przyszłym roku droga ma być przedłużona do miejskich bulwarów. – Stworzy to znakomite skomunikowanie osiedla Bugaj. Będzie można dojechać rowerem i do ul. Kilińskiego, gdzie na razie będą wymalowani tzw. leżący sierżanci, ale później planujemy stworzyć tam normalną ścieżkę, i do ulic Warszawskiej czy 20 stycznia – wymieniał Krzysztof Habura.
– Ważnym elementem współpracy pomiędzy miastem a powiatem jest to, że nawierzchnie, z których budujemy dziś ścieżki rowerowe, są spójne. Odchodzimy od kostki fazowanej i niefazowanej na rzecz asfaltu – podkreślił natomiast Grzegorz Mackiewicz, prezydent Pabianic. W swoim krótkim wystąpieniu zwracał uwagę, że przedsięwzięcie ma zwiększyć bezpieczeństwo nie tylko rowerzystów, ale i pieszych. Wkrótce ruch rowerowy ma być bowiem silniej odseparowany od pieszego, a projekt budowy dróg rowerowych zakłada m.in. obejścia wiat przystankowych zapewniające dogodne dojścia do nadjeżdżającego autobusu.
Szykuje się kolejne 14 km ścieżekPrezydent przypomniał także, że wkrótce w Pabianicach przybędzie 14 kilometrów dróg rowerowych, które powstaną w ramach
dużego przedsięwzięcia dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego. Ten sam projekt obejmuje m.in.
zakup autobusów hybrydowych i stworzenie nowej pętli autobusowej. – Wystartuje on w przyszłym roku – zapewnił.
Korzystałem m.in. z materiałów telewizji Pro-Mok.