Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pabianice: Koniec opóźnionej budowy nowego przystanku kolejowego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
07-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Pabianice: Koniec opóźnionej budowy nowego przystanku kolejowego
fot. Elżbieta Tomes/PKP PLKStacja Pabianice Północ w budowie, sierpień 2023 r.
Nowy przystanek kolejowy w podłódzkich Pabianicach jest praktycznie gotowy. Zarządca infrastruktury potwierdził właśnie, że pierwsze pociągi ŁKA zatrzymają się tam w niedzielę 10 grudnia. Inwestycja została zatem sfinalizowana tuż przed terminem rozliczenia dotacji unijnej.

Budowa przystanku kolejowego Pabianice Północne rozpoczęła się wiosną tego roku. Zarządca infrastruktury kolejowej zapewniał, że prace posuwają się naprzód, dotychczas nie wskazując jednak dokładnej daty otwarcia obiektu dla podróżnych. Dziś wiemy już, że pierwsze pociągi zatrzymają się w nowej lokalizacji w najbliższą niedzielę 10 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy.

Dwa nowe perony przy linii do Sieradza

Przystanek powstał przy przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. Lutomierskiej. Znajduje się na linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska – Zasieki – granica państwa, a więc na podstawowym ciągu wylotowym z Łodzi na zachód. Łódzka Kolej Aglomeracyjna obsłuży zatem przede wszystkim kursy relacji Łódź – Sieradz.

– Na wzmocnionym nasypie wybudowaliśmy dwa perony – opisuje Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Są już zamontowane m.in. ławki, wiaty, tablice informacyjne czy elementy oznakowania. Pojawiło się też oświetlenie w technologii LED. Dla pasażerów z ograniczonymi możliwościami poruszania się udostępnione mają być pochylnie, które zapewnią bezproblemowe dotarcie na oba perony.

Ostatnia chwila na inwestycje RPO

Budowa przystanku była częścią tzw. programu przystankowego województwa łódzkiego, który jest realizowany dzięki dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego starej perspektywy unijnej 2014 – 2020. – Inwestycja była warta ok. 14 mln zł – poinformował nas przedstawiciel PLK. Przystanek jest otwierany praktycznie w ostatniej chwili, bo do końca 2023 r. konieczne jest rozliczenie otrzymanego dofinansowania. W przeciwnym razie zostałoby ono pomniejszone lub całkowicie cofnięte.

Pierwotny plan zakładał, że przystanek będzie gotowy o wiele wcześniej. Samorząd wojewódzki zapowiadał w 2017 r., że pasażerowie skorzystają z peronów najpóźniej w 2021 r. PKP Polskie Linie Kolejowe kilkakrotnie powtarzały jednak przetarg na roboty budowlane, co bardzo mocno przełożyło się na termin oddania obiektu do eksploatacji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5