Czy tańsza komunikacja miejska czy zniżki na parkowanie mogą skłonić pabianiczan do rozliczania swojego PIT w swoim mieście? Władze podłódzkiego miasta wprowadzają kartę mieszkańca i liczą, że może ona zachęcić nawet do osiedlania się w miejscowości. Jednorazowy przejazd autobusem będzie kosztować posiadacza karty tylko 1,30 zł.
Pabianice dołączają do grona
miast, które obniżają koszty podróży komunikacją miejską dla osób rozliczających w nich swój podatek dochodowy. Za kilka tygodni ruszyć ma program „Karta Pabianiczanina”. Jednym z jego filarów będzie oferowanie tańszych biletów autobusowych, z których skorzystać będą mogli jedynie posiadacze wspomnianej karty.
Zniżka i dla pasażerów MZK, i dla zmotoryzowanychOferowany rabat ma być bardzo duży. – Karta będzie uprawniała do 50-procentowej zniżki na przejazd komunikacją miejską (dzieci i młodzież zapłacą połowę ceny biletu ulgowego) – zapowiada Aneta Klimek, rzecznik Urzędu Miejskiego w Pabianicach. I tak jednorazowy przejazd osoby niekorzystającej z dodatkowych ulg kosztować będzie w strefie miejskiej 1,30 zł, uczniowie, emeryci i studenci pojadą zaś autobusem za 65 groszy.
Oferta dotyczy także biletów miesięcznych – legitymujący się Kartą Pabianiczanina zapłacą za nie odpowiednio 37 zł i 18,50 zł w przypadku biletu ważnego w granicach administracyjnych Pabianic. Analogiczne upusty obejmą także przejazdy w drugiej strefie podmiejskiej i sieciowe bilety kwartalne. Rozliczający swoje podatki w Pabianicach mniej zapłacą również za parkowanie w strefie płatnej (i w tym przypadku upust ma wynieść 50%) oraz za wybrane towary u zewnętrznych partnerów programu.
Prezydent chce przyciągnąć do Pabianic nowych mieszkańcówPrzyjmowanie wniosków o wydanie kart ma się rozpocząć 3 kwietnia. Rada miejska przyjęła już w tej sprawie odpowiednią uchwałę. – Pomysł wprowadzenia Karty Pabianiczanina pojawił się w programie wyborczym prezydenta Grzegorza Mackiewicza, jest to więc realizacja jednej z jego obietnic wyborczych – podkreśla Aneta Klimek. – Celem programu jest poprawa warunków życia mieszkańców, może też skłonić on osoby spoza miasta do osiedlania się w Pabianicach – dodaje przedstawicielka magistratu.
Tramwajem i autobusem do Łasku bez zniżekW związku ze skomplikowaną organizacją połączeń międzygminnych karta honorowana będzie tylko w autobusach MZK Pabianice. Z rabatu nie będzie więc można skorzystać w
tramwajach linii 41 ani w
nocnych autobusach N4 do Łodzi. Choć ich kursy współfinansowane są przez samorząd Pabianic, formalnym organizatorem połączeń jest łódzki Zarząd Dróg i Transportu, a w pojazdach honorowane są wyłącznie bilety łódzkie.
Analogiczna sytuacja dotyczy autobusów linii D do Łasku. Do 2011 r. międzymiastową linię obsługiwały wspólnie przedsiębiorstwa z obu miast – MZK Pabianice i ZKM Łask, później wszystkie zadania przejął operator łaski. Honoruje on wyłącznie bilety własne oraz Wspólny Bilet Aglomeracyjny obejmujący komunikację miejską i połączenia kolejowe.