Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice. 41 dojedzie jednak do Ksawerowa. Dalej autobusy MZK

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-11-07 15:03
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pabianice. 41 dojedzie jednak do Ksawerowa. Dalej autobusy MZK
fot. Kasper Fiszer
Łódź nie jest w stanie zapewnić wystarczającej liczby autobusów, by obsłużyć komunikację zastępczą za tramwaj linii 41, którego trasa za kilka tygodni zacznie być modernizowana. Sytuację w pierwszym okresie ratować będzie MZK Pabianice, którego wozy kursować będą do Ksawerowa. Stamtąd do Łodzi dojedziemy tramwajem dwukierunkowym.

Władze Pabianic poinformowały dziś o zmianach w planowanej organizacji komunikacji zastępczej po rozpoczęciu robót modernizacyjnych linii tramwajowej. Ruch zamknięty zostanie najprawdopodobniej nie w listopadzie, a 1 grudnia. 2 grudnia wykonawca, konsorcjum, którego liderem jest Progreg Infracity, ma rozpocząć roboty w pasie torowym. Być może wcześniej przeprowadzone zostaną pewne prace w pasie drogowym.

– Miasto Łódź nie jest w stanie zapewnić taboru autobusowego, który zabezpieczyłby potrzeby naszego miasta – powiedział podczas konferencji prasowej Grzegorz Mackiewicz, prezydent Pabianic. Miasto oczekuje bowiem od Łodzi podstawienia autobusów przegubowych i wyznaczenia końca ich trasy na pl. Niepodległości w Łodzi, a więc tam, gdzie dziś bieg kończy tramwaj. MPK obsługuje obecnie cały szereg połączeń zastępczych, a nie rozstrzygnęło jeszcze postępowania, które wyłonić ma podwykonawcę zewnętrznego.

Linię zastępczą obsłuży więc Miejski Zakład Komunikacyjny w Pabianicach. – Jesteśmy już na końcówce uzgodnień formalnych – poinformował prezydent. Autobusy MZK dojadą jednak tylko do ul. Cegielnianej w Ksawerowie. Tam zlokalizowany ma zostać tymczasowy węzeł przesiadkowy. Ruch na odcinku Ksawerów – Łódź prowadzony będzie tramwajami dwukierunkowymi.

Jak zapewnił Grzegorz Mackiewicz, pojazdy będą ze sobą skomunikowane. – Zdaję sobie sprawę, że nadchodzi sezon zimowy, więc ważne jest, by przesiadki były jak najkrótsze – ocenił. Taki układ funkcjonować ma do końca lutego, kiedy wykonawca prac przejmie kolejne odcinki torowiska.

Wówczas na całej trasie z Pabianic do Łodzi kursować mają już autobusy przegubowe. Przez cały okres w komunikacji zastępczej honorowane mają być bilety łódzkie. – Czeka nas trudny czas – przyznał Grzegorz Mackiewicz, prosząc mieszkańców o cierpliwość.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pabianice: Zamknięcie linii tramwajowej już w listopadzie

Komunikacja

Pabianice: Zamknięcie linii tramwajowej już w listopadzie

Kasper Fiszer 11 października 2019

Tramwaj do Pabianic: MPK-Łódź wyremontuje odcinek ksawerowski

Komunikacja

Tramwaj do Pabianic: MPK-Łódź wyremontuje odcinek ksawerowski

Kasper Fiszer 25 września 2019

Łódź: MPK szuka podwykonawcy – nie tylko na linie zastępcze

Komunikacja

Łódź: MPK szuka podwykonawcy – nie tylko na linie zastępcze

Kasper Fiszer 24 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5