Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków: Za tydzień MUK Zgierz zastąpi łódzkie MPK. Będzie chaos?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Ozorków: Za tydzień MUK Zgierz zastąpi łódzkie MPK. Będzie chaos?
fot. Kasper FiszerAutobus przewoźnika Markab na linii MUK Zgierz
Już tylko kilka dni pozostało do wprowadzenia w życie nowej organizacji ruchu na linii komunikacji miejskiej Zgierz – Ozorków. Mimo to nie wiemy ani na jakiej trasie wykonywane będą przewozy, ani jak często autobusy będą teraz pojawiać się na przystankach. Wstępne ustalenia znacznie odbiegają jednak od standardów komunikacji tramwajowej.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy na naszych łamach o planach zastąpienia autobusów linii Z46 łączących Zgierz z Ozorkowem przez zgierskie Miejskie Usłygi Komunikacyjne. Ten organizator ma zastąpić miasto Łódź, które prowadzi przewozy autobusowe na podmiejskiej linii od 2018 r., gdy z powodu złego stanu technicznego torowiska wstrzymane zostało kursowanie tramwajowego 46. Teraz prowadzący na północ aglomeracji łódzkiej odcinek ma wypaść z sieci połączeń zintegrowanych w ramach Łódzkiego Lokalnego Transportu Zbiorowego.

Wciąż nie podano oficjalnie szczegółów dotyczących nowej organizacji


– Zmiany mają wejść w życie 1 lutego – potwierdza Izabela Dobrynin z Urzędu Miasta Ozorkowa. Dodaje, że wciąż trwają ustalenia pomiędzy gminami, które muszą porozumieć się w sprawie nowej organizacji przewozów: miastami Zgierz i Ozorków oraz dwoma mniejszymi samorządami wiejskimi o tych samych nazwach. Mimo że zmiany mają zacząć obowiązywać za tydzień we wtorek, na razie nie można mówić ani o konkretach dotyczących rozkładu jazdy, w tym przede wszystkim częstotliwości, ani o dokładnej trasie przejazdu.

Wskazywane już przez nas wstępne ustalenia nie są korzystne dla pasażerów. Z jednej strony przyniosłyby one co prawda wydłużenie trasy na terenie Ozorkowa, z drugiej skutkowałyby jednak radykalną redukcją liczby kursów: z dwóch do jednego na godzinę w dni robocze. Na trasie nie obowiązywałby też jednolity takt, co przynajmniej częściowo utrudniłoby synchronizację z kursami tramwaju Zgierz – Łódź, który wznowił funkcjonowanie w grudniu zeszłego roku.

Częściowo prywatna spółka zastąpi całkowicie prywatnego podwykonawcę MPK

Wspomnianego projektu rozkładu jazdy nie można jednak wciąż traktować jako wersję ostateczną. Można się natomiast spodziewać, że przynajmniej w pierwszym okresie funkcjonowania przewozów w nowej formule pasażerowie będą musieli liczyć się z chaosem wynikającym z późnego ogłoszenia wszelkich informacji, w tym tak podstawowych jak zachowanie lub rezygnacja z wykonywania kursów nocnych.

Przewoźnikiem, który świadczy usługi dla zgierskiego MUK, jest firma Markab należąca częściowo do miasta, a częściowo do prywatnego przedsiębiorcy. Co ciekawe, w praktyce autobusy tego operatora zastąpią pojazdy prywatnej firmy BP Tour. Ta jest bowiem podwykonawcą łódzkiego MPK, który kursuje na liniach organizowanych przez Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij