Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków: Województwo myśli o finansowaniu połączeń nocnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
29-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Ozorków: Województwo myśli o finansowaniu połączeń nocnych
fot. Kasper FiszerAutobus zastępczy Z46
Samorząd województwa łódzkiego rozważa uruchomienie swojej kolejnej, 37. już linii autobusowej. Jako pierwsza miałaby ona jednak funkcjonować w godzinach nocnych. Zapewniałaby połączenie między Ozorkowem a Łodzią w godzinach, w których nie są realizowane ani kursy zgierskiego autobusu 10, ani łódzkiego tramwaju 6.

W lutym tego roku Ozorków stracił dostęp do komunikacji nocnej. Reorganizacja połączeń zastępujących nieczynną od 2018 r. linię tramwajową 46 Łódź – Zgierz – Ozorków oznaczała koniec funkcjonowania całodobowej linii Z46, w zamian za którą zaczęła kursować dzienna „dziesiątka”. Miasto Ozorków poinformowało nas wówczas, że stara się o przywrócenie możliwości korzystania z transportu zbiorowego także w godzinach nocnych.

Startu połączenia nie można spodziewać się w najbliższych tygodniach

Nowe połączenie miałoby jednak funkcjonować w oparciu o zupełnie inne zasady: wstępna koncepcja mówiła o współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. Ten jest organizatorem komunikacji międzypowiatowej, ale wyłącznie na liniach dziennych. Być może wkrótce się to jednak zmieni.

Jak potwierdził niemal pół roku później samorząd, rzeczywiście prowadzi on rozmowy dotyczące ewentualnego wprowadzenia do rozkładu jazdy nocnego połączenia Ozorków – Łódź. – Są one jednak na początkowym etapie. Żadne wiążące decyzje nie zostały podjęte – zaznaczył przy tym Wydział Komunikacji Społecznej urzędu marszałkowskiego. Start połączenia wydaje się więc możliwy dopiero w perspektywie miesięcy, a nie tygodni czy dni.

Taryfa będzie coraz bardziej skomplikowana

Ważnym aspektem takiej organizacji ruchu wydają się przy tym kwestie taryfowe. UMWŁ nie organizuje komunikacji miejskiej, a połączenia o charakterze regionalnym, co ma swoje odbicie m.in. w wysokości stosowanych w autobusach ulg. Kursy nocne nie byłyby więc zintegrowane taryfowo z dzienną „dziesiątką” dowożącą z Ozorkowa do Zgierza ani z linią tramwajową Zgierz – Łódź.

Oznaczałoby to więc ponowny wzrost kosztów dla dojeżdżających do stolicy aglomeracji w różnych porach doby. W lutym przestała bowiem istnieć możliwość przejazdu z Ozorkowa do Łodzi na podstawie biletu łódzkiego – jednolitego o każdej porze dnia. Podróżując obecnie, trzeba uiścić osobno opłatę za przejazd zgierską „dziesiątką”, a osobno – łódzką „szóstką”. W Zgierzu w rejonie pl. Kilińskiego konieczna jest przesiadka na pojazd innego organizatora przewozów.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5