Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków wciąż wierzy w odbudowę linii tramwajowej. „Ale brakuje pieniędzy”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
29-01-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Ozorków wciąż wierzy w odbudowę linii tramwajowej. „Ale brakuje pieniędzy”
fot. Kasper FiszerTramwaj linii Ozorków – Łódź
Choć komunikacja zastępcza uruchomiona w zamian za tramwaj nieczynnej linii 46 zdaniem władz Ozorkowa jest wystarczająca, miasto wciąż deklaruje dążenie do modernizacji zamkniętego torowiska. Samorząd liczy na wsparcie ze strony województwa. Bez środków zewnętrznych niezbędne prace infrastrukturalne będą bowiem dla niewielkiego samorządu zbyt drogie.

W ostatnim czasie marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber przekonywał, że aktualne władze regionu są skuteczne w ratowaniu podmiejskich linii tramwajowych regionu łódzkiego. Dodatkowe środki z RPO i z budżetu centralnego mają pozwolić na przeprowadzenie długo oczekiwanej modernizacji odcinka od granicy Łodzi do węzła Kurak w Zgierzu. Dzięki temu wznowione mają zostać wkrótce kursy linii 45 do pętli przy pl. Kilińskiego w Zgierzu.

Bez pieniędzy z zewnątrz inwestycja na pewno nie ruszy

Z Kuraka wychodzi jednak jeszcze jedna odnoga sieci tramwajowej – biegnąca przez zgierskie osiedle Proboszczewice i miejscowości gminy wiejskiej Zgierz do Ozorkowa. Czy są szanse na wznowienie ruchu także i tam? – Opracowania dotyczące kompleksowej modernizacji linii i jej szacowanych kosztów zostały już przygotowane i w zależności od terminu rozpoczęcia inwestycji będą uaktualniane – mówi Izabela Dobrynin z Urzędu Miejskiego w Ozorkowie.

– Najważniejszą kwestią są jednak ograniczenia finansowe – przyznaje nasza rozmówczyni. – Bez wsparcia zewnętrznego przeprowadzenie modernizacji nie jest możliwe – stwierdza. Dodaje, że deklaracja władz województwa o wsparciu odtwarzania zawieszonych połączeń bardzo cieszy i władze Ozorkowa, i mieszkańców tego miasta. Nie wskazuje przy tym żadnych konkretów dotyczących ewentualnych robót.

Autobus wystarcza, ale tramwaj byłby nowoczesny i ekologiczny

Przedstawicielka ozorkowskiego magistratu zapewniła nas przy tym, że miasto podpisało nowe umowy dzierżawy terenu pod torowiskiem tramwajowym. Są bowiem miejsca, w których to nie gmina jest właścicielem gruntu. – Mamy zawarte umowy, są one przedłużane z roku na rok – stwierdza Izabela Dobrynin. Pas ziemi po nieczynnym od dwóch lat torowisku wciąż nie został więc zdezintegrowany i jeśli dojdzie do remontu, nie będzie konieczności wprowadzania korekt przebiegu.

Póki co do Ozorkowa z Łodzi i Zgierza dojechać można autobusem zastępczym linii Z46. Kursuje on rzadziej niż tramwaj i dociera tylko do granicy Łodzi i Zgierza, gdzie trzeba przesiąść się na tramwaj miejski. Mimo to Izabela Dobrynin stwierdza, że komunikacja zastępcza zapewniona jest w stopniu wystarczającym, podkreślając, że linia funkcjonuje całą dobę, a ceny biletów są zgodne z łódzkim cennikiem. – Jednak cały czas burmistrz Ozorkowa zabiega o przywrócenie tramwaju jako nowoczesnego i ekologicznego środka transportu – zapewnia.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5