Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków: Trwa demontaż infrastruktury tramwajowej

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-04-02 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ozorków: Trwa demontaż infrastruktury tramwajowej
fot. Kasper FiszerTramwaj w Ozorkowie (fot. archiwalna)
Samorząd Ozorkowa zdemontował sieć trakcyjną na terenie miasta oraz przylegającej do niego gminy wiejskiej Ozorków. To kolejny już zlikwidowany element infrastruktury nieczynnej od roku linii tramwajowej 46 Łódź – Zgierz – Ozorków. Perspektywy na wznowienie na niej ruchu wciąż są bardzo mgliste.

W lutym minął rok od chwili zawieszenia kursowania tramwajowej linii podmiejskiej 46 z Łodzi do Ozorkowa przez Zgierz. Jeszcze w zeszłym roku gmina wiejska Zgierz zdecydowała się na zdjęcie przewodu jezdnego i sprzedanie go na złom, argumentując to zabezpieczeniem interesu samorządu w związku z próbami kradzieży elementów infrastruktury sieciowej. Dziś perspektywy wznowienia komunikacji tramwajowej są tak samo mgliste, jak dwanaście miesięcy temu, a nieużywane torowisko ulega stałej degradacji.

Złodzieje nie zabezpieczają należycie sieci, więc lepiej zdemontować ją przed nimi

Doszło też do likwidacji części infrastruktury energetycznej na terenie dwóch kolejnych gmin. – Nasze miasto podjęło decyzję o demontażu sieci trakcyjnej tramwaju na terenie Ozorkowa, ponieważ nasilają się kradzieże elementów sieci. Złodzieje pozostawiają niezabezpieczone elementy, co może stwarzać zagrożenie – mówi Izabela Dobrynin z Urzędu Miejskiego w Ozorkowie.

Sieć trakcyjna nie wisi już także nad torowiskiem na terenie sąsiedniej gminy wiejskiej Ozorków. Również i w tym przypadku decyzję o jej likwidacji podjęły władze samego Ozorkowa. – Miasto Ozorków administruje linią tramwajową także na terenie gminy wiejskiej – przypomina bowiem przedstawicielka samorządu.

Koniec problemów biletowych w komunikacji zastępczej

Wczoraj zmieniły się nieco zasady funkcjonowania komunikacji zastępczej na linii Z46 Łódź Radogoszcz Wschód – Ozorków, a także na trasie Z45 biegnącej z Radogoszcza na zgierski pl. Kilińskiego. Z obu linii wycofane zostały bowiem autobusy Zgierskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Markab, które było podwykonawcą Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Spółka ze stolicy aglomeracji ponownie obsługuje więc linie samodzielnie.

W związku z tym – przynajmniej tymczasowo – znika problem dostępności biletów na terenach pozamiejskich, gdzie sieć stacjonarnych punktów sprzedaży jest bardzo słabo rozwinięta. Wszystkie pojazdy MPK są bowiem wyposażone w biletomaty, których brakowało w wozach Markabu. MPK szuka jednak nowego podwykonawcy, który będzie mógł zaoferować w przetargu autobusy wyposażone w automaty sprzedażowe, ale nie jest to kryterium wymagane, a jedynie podnoszące ocenę oferty.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5