Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków: Tramwaj w centrum kampanii wyborczej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
12-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Ozorków: Tramwaj w centrum kampanii wyborczej
Fot. Kasper FiszerTramwaj linii 46
Lider protestów dotyczących zawieszenia przewozów na podmiejskiej linii tramwajowej Łódź – Zgierz – Ozorków chce zostać burmistrzem Ozorkowa. Popierany przez Kukiz'15 i kilka lokalnych stowarzyszeń Adam Rembak przekonuje, że wie, jak odtworzyć ruch. Jednym z jego pomysłów jest rezygnacja z drogiej modernizacji trasy na rzecz wykonania dużo tańszego remontu odtworzeniowego.

Choć dotychczas temat zawieszenia ruchu tramwajowego odbijał się w lokalnej polityce zaskakująco małym echem, w Ozorkowie dość niespodziewanie stał się jedną z najważniejszych kwestii w okresie trwającej kampanii wyborczej. Obok urzędującego burmistrza Jacka Sochy w nadchodzących wyborach samorządowych kandyduje bowiem również Adam Rembak, który jest jednym z członków Stowarzyszenia na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim. Organizacja jest natomiast organizatorem protestów przeciwko likwidacji przewozów i lobbuje za odtworzeniem ruchu.

Rembak: Być może ostatnia chwila na reaktywację ruchu

Wśród przyczyn decyzji o kandydowaniu na stanowisko burmistrza Ozorkowa Adam Rembak wylicza w pierwszej kolejności właśnie brak realnych działań w sprawie funkcjonowania linii 46 przez obecnego burmistrza Ozorkowa i władz pozostałych gmin na drodze do Łodzi. – Mam też świadomość, że najbliższe miesiące mogą być ostatnim momentem do reaktywacji tramwaju, która oczywiście ma nadrzędną rolę w moim programie wyborczym – podkreśla. Jego kandydaturę – poza SnrOPKTwRŁ – popierają ruch miejski Łódź Jest Nasza i stowarzyszenie „Zrównoważony Rozwój – Geotermia w Polsce”.

Adam Rembak przekonuje, że ma możliwy do zrealizowania pomysł na ponowne uruchomienie nieczynnej od lutego trasy. – Będę zabiegał o stworzenie realnej koalicji międzygminnej na rzecz ratowania linii. Należy zlecić wykonanie szacunku realnych kosztów remontu infrastruktury. Powinny one wynieść mniej niż połowę absurdalnych sum podawanych przez władze kończące swoje urzędowanie. Podawane kwoty dotyczą modernizacji (więc przebudowy) linii, a w przypadku tramwaju 46, którego droga prowadzi wydzielonym torowiskiem, potrzebne jest wykonanie remontu odtworzeniowego bez ingerencji w topologię trasy – ocenia kandydat i przypomina, że dotychczas nie powstał żaden konkretny kosztorys remontu. Nie wskazuje przy tym sposobów na aktywizację gminy wiejskiej Zgierz, której postawa jest często przedstawiana jako jedna z przyczyn fiaska dotychczasowych starań.

Niskopodłogowy tramwaj co kwandrans

Jaki miałby być ostateczny kształt oferty komunikacyjnej? – Docelowo do Ozorkowa może jeździć komfortowy tabor niskopodłogowy z częstotliwością co 15 minut – stwierdził Adam Rembak. – W wielu miastach w Polsce i na świecie, gdzie zrezygnowano z tramwajów, szybko okazało się że był to błąd, a potencjał tramwaju przewyższał oszczędności będące głównym powodem jego likwidacji. U nas nie będzie pod tym względem inaczej – podsumowuje.

Adam Rembak wśród swoich postulatów wymienia także aktywizowanie różnych lokalnych kół, ruchów i stowarzyszeń oraz podjęcie działań w kierunku uruchomienia w mieście instalacji opartych na źródłach geotermalnych. – Według dostępnej wiedzy Ozorków takie wody posiada – mówi nasz rozmówca. Według materiałów wyborczych Adam Rembak kandyduje z ramienia Komitetu Wyborczego Wyborców Kukiz'15.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5