Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków: Rozmowy z MIR na razie bez konkretów

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Ozorków: Rozmowy z MIR na razie bez konkretów
Fot. Kasper FiszerTramwaj w Ozorkowie
Na razie rozmowy władz Ozorkowa z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju nie przyniosły konkretnych rezultatów. Coraz bardziej realne wydaje się więc, że podłódzkim gminom nie uda się pozyskać olbrzymich środków na niezbędną modernizację trasy w ciągu najbliższego roku. Jak zapewnia nas jednak burmistrz Ozorkowa, funkcjonowanie komunikacji tramwajowej pozostaje jednym z jego priorytetów, a transport zastępczy będzie realizowany nadal.

Lokalne samorządy, które próbują znaleźć środki na remont tramwajowej linii 46 z Łodzi do Ozorkowa, wskazywały jako potencjalne źródła finansowania inwestycji budżety wojewódzki oraz centralny. Gminy liczyły na pomoc łódzkiego marszałka bądź któregoś z ministerstw. Niedawno informowaliśmy, że Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego nie zamierza bezpośrednio wesprzeć inwestycji, podkreślając przy tym, że możliwość aplikowania o środki istniała w ramach zarządzanego przez UMWŁ Regionalnego Programu Operacyjnego.

Środki znajdą się być może dopiero w ciągu kilku lat

Pomimo rozmów nie ma także – przynajmniej na razie – deklaracji pomocy ze strony rządowej. – Nie przeprowadzimy modernizacji bez zaangażowania ze strony Łodzi, Urzędu Marszałkowskiego [Województwa Łódzkiego] i bez pozyskania środków unijnych – powiedział nam Jacek Socha, burmistrz Ozorkowa. – Próbujemy te środki pozyskać, w tym celu spotkałem się w połowie lutego z ministrem rozwoju [po styczniowej rekonstrukcji rządu – ministrem inwestycji i rozwoju, dop. kf]. Obecnie przeprowadzana jest analiza co do możliwości pozyskania tak wielkich funduszy, jeśli nie w przeciągu jednego roku, to na przestrzeni kilku lat – relacjonuje nasz rozmówca.

Samorządowiec podkreślił, że sprawa dalszego funkcjonowania połączenia tramwajowego ma dla niego charakter priorytetowy. – To właśnie m.in. dzięki moim działaniom ten tramwaj kursował do tej pory – stwierdził, odnosząc się do protestów z 2012 r., kiedy realna groźba likwidacji połączenia pojawiła się po raz pierwszy. – W tej chwili jest to kwestia leżąca po stronie wszystkich samorządów, przez teren których przebiega linia tramwajowa – ocenił.

Panuje zgoda co do kosztu modernizacji

Wskazał też dokładne koszty ewentualnej inwestycji, które przypadłyby na miasto Ozorków. – Sama wymiana trakcji na pięciokilometrowym ozorkowskim odcinku to kwota 800 tys. zł, natomiast naprawa torowiska ma według MPK-Łódź kosztować 20 mln zł. [Modernizacja] na całym odcinku od Łodzi do Ozorkowa to koszt 160 mln zł – przypomniał. Kwoty podawane obecnie są więc zbieżne z szacunkami przedstawionymi nam przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź (wcześniej samorządy wskazywały, że inwestycja może pochłonąć nawet 200 mln zł).

Władze Ozorkowa zapewniają przy tym, że komunikacja zastępcza będzie funkcjonować bez przerw. – Nie ma możliwości, żeby ona zniknęła, taka sytuacja nie może mieć miejsca – powiedział nam Jacek Socha. Zastępcza linia 46 kursuje zarówno w dzień, jak i w nocy (tramwajowe 46 było linią całodobową).

Łódź nie wie nic o konsultacjach z rządem

O sprawę konsultacji problemu braku funduszy na remont linii 46 z władzami centralnymi zapytaliśmy też samorząd stolicy aglomeracji. – Spotkanie z ministerstwem było zapowiedziane przez burmistrza Ozorkowa, który miał osobiście kontaktować się na szczeblu rządowym. Na razie nie mamy informacji w tym temacie – stwierdził Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5