Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków: Nic nie wiemy o planach gminy Zgierz ws. modernizacji trasy 46

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
16-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Ozorków: Nic nie wiemy o planach gminy Zgierz ws. modernizacji trasy 46
fot. Kasper Fiszer
Do przełomu w sprawie modernizacji nieczynnej od czterech lat linii ozorkowskiej wciąż nie doszło. Nie przyniosła go nawet deklaracja gminy wiejskiej Zgierz o planie pozyskania środków unijnych na remont. Nie została ona bowiem omówiona z innymi samorządami, które musiałyby współpracować przy inwestycji.

Niedawno władze gminy wiejskiej Zgierz zapowiedziały ubieganie się o środki unijne na rzecz modernizacji nieczynnego od 2018 r. torowiska tramwajowego linii 46 Łódź – Zgierz – Ozorków. Ewentualna decyzja o podjęciu działań inwestycyjnych tej właśnie gminy wydaje się kluczowa dla odtworzenia połączenia, bo samorządy Zgierza i Ozorkowa już wcześniej zadeklarowały gotowość do wyłożenia środków na ten cel. Aby przedsięwzięcie miało realny sens, musiałyby w nim uczestniczyć wszystkie samorządy pozostające właścicielami nieczynnej infrastruktury, to jednak wydaje się obecnie mało prawdopodobne.

Władze gmin nie rozmawiają ze sobą o wspólnym remoncie


– Władze gminy Zgierz nie rozmawiały w ostatnich miesiącach z burmistrzem Ozorkowa Jackiem Sochą na temat swoich planów na pozyskanie środków zewnętrznych na przywrócenie funkcjonowania linii tramwajowej – stwierdza bowiem Izabela Dobrynin z Urzędu Miejskiego w Ozorkowie. Choć zamiar ubiegania się o dotację został więc wyrażony w piśmie do naszej redakcji, gminy nie uzgodniły w tej sprawie wspólnego stanowiska. Co więcej, nie toczą się w tej sprawie żadne rozmowy.

Nasza rozmówczyni przypomniała także, że w ostatnich latach samorządowcy z aglomeracji łódzkiej spotykali się wspólnie m.in. w Łodzi, by opracować koncepcję remontu i jego finansowania. Takie spotkania miały miejsce m.in. w okresie przygotowywania tzw. koreferatu do studium wykonalności nigdy niezrealizowanego projektu Łódzki Tramwaj Metropolitalny. –Burmistrz Ozorkowa był wówczas i wciąż jest gotowy do partycypowania w kosztach przywrócenia linii tramwajowej, ale do tego potrzebna jest wola pozostałych samorządów, m.in. Łodzi – usłyszeliśmy.

Ozorków zarzuca bierność władzom Łodzi

– Niestety stolica województwa nie jest obecnie zainteresowana działaniami w tym zakresie – oceniła przedstawicielka UM Ozorków. Powiedziała także jednoznacznie, że władze Ozorkowa nie znają planów UG Zgierz dotyczących komunikacji tramwajowej. Na razie trudno więc oczekiwać jakiegokolwiek przełomu.

Przypomnijmy, że linia tramwajowa 46 przed jej likwidacją była najdłuższym połączeniem tramwajowym w Polsce. Gdy tramwaje z Ozorkowa dojeżdżały do łódzkiej pętli Chocianowice, trasa miała aż 33 km długości. Do 2012 r. połączenie było obsługiwane przez niezależną od MPK spółkę Międzygminna Komunikacja Tramwajowa, a w latach 2012 – 2018 – przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5