Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków: Marszałek jednoznacznie za tramwajem. Trwają analizy

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-09-23 10:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ozorków: Marszałek jednoznacznie za tramwajem. Trwają analizy
fot. Kasper Fiszer
Województwo łódzkie zapewnia, że prowadzi prace w kierunku przywrócenia ruchu na podmiejskiej linii tramwajowej 46 z Łodzi do Ozorkowa. Potencjalnym źródłem finansowania inwestycji ma być RPO 2021 – 2027. Marszałek Grzegorz Schreiber jednoznacznie opowiedział się za modernizacją torowiska i zapewnił o gotowości do pomocy gminom.

– Marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber od początku deklarował, że będzie starał się wykorzystać wszelkie możliwości, by pozyskać środki na finansowanie modernizacji nieczynnej linii tramwajowej do Ozorkowa – zapewniły nas służby prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. – Cały czas rozmawia on w tej sprawie z samorządami – dodano w przesłanym do naszej redakcji komunikacie. Czy oznacza to realną szansę na przywrócenie kursów tramwaju linii 46?

Brak konkretów, ale trwają analizy i padają deklaracje

Urząd przekonuje, że trwają w tej sprawie konkretne działania: samorząd regionalny zbiera informacje o stanie prawnym gruntów czy o zakresie koniecznej modernizacji istniejącej i budowy nowej infrastruktury, w tym energetycznej. Analizowane są też możliwości dotyczące opracowania dokumentacji projektowej, uzyskania „niezbędnych zgód i decyzji”. Samorząd regionu szacuje także koszty inwestycji i możliwe terminy jej przeprowadzenia.

Na razie trudno więc mówić w tej sprawie o jakichkolwiek konkretach. Tym niemniej jako jedno z potencjalnych źródeł finansowania prac UMWŁ wskazuje Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego w jego edycji 2021 – 2027. Obecnie opracowywane są założenia dotyczące segmentu „niskoemisyjnego taboru szynowego i autobusowego dla połączeń miejskich i podmiejskich z niezbędną infrastrukturą”. Trwają też analizy, czy w RPO znalazłyby się pieniądze na opracowanie dokumentacji projektowej. UMWŁ bada także możliwości pozyskania dofinansowania ze środków krajowych, np. bezpośrednio z budżetu państwa.

Region pyta gminy i powiaty o ich możliwości finansowe

W ramach konsultacji założeń kolejnego RPO oraz nowej Strategii rozwoju województwa łódzkiego Departament Infrastruktury UMWŁ zgłaszał przy tym konieczność zapewnienia zapisów umożliwiających przyszłą realizację inwestycji z zakresu budowy i modernizacji linii tramwajowych. – Wystąpił też w kwietniu tego roku do jednostek samorządu terytorialnego z wnioskiem o przekazanie informacji na temat możliwości przygotowania inwestycji do realizacji do roku 2023 oraz do przyszłej perspektywy finansowej, w tym w zakresie możliwości finansowych na pokrycie wkładu własnego w projekty. Otrzymane dane zostały przekazane do Departamentu Polityki Regionalnej oraz Departamentu ds. RPO – relacjonuje przebieg konsultacji Wydział Informacji i Komunikacji Społęcznej UMWŁ.

Połączenie do Ozorkowa zostało zastąpione autobusami w lutym 2018 r. w związku ze złym stanem technicznym infrastruktury torowej i sieciowej. Linia Z46 funkcjonuje z częstotoliwością mniejszą niż zawieszone tramwajowe 46. Dociera też tylko do granic Łodzi, gdzie podróżni muszą przesiąść się na tramwaj miejski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5