Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Ozorków: Chcemy modernizacji linii 46, ale potrzeba porozumienia samorządów

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-10-01 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ozorków: Chcemy modernizacji linii 46, ale potrzeba porozumienia samorządów
fot. Adam Zamojski, lic. CC BY-SA 4.0Tramwaj w Ozorkowie
Już od ponad trzech lat pomiędzy Łodzią a Ozorkowem kursują autobusy zastępujące tramwaje linii 46. Czy jest szansa na przywrócenie komunikacji szynowej? Chcemy zainwestować w modernizację torowiska – zapewniają władze Ozorkowa, zwracając jednak uwagę, że przedsięwzięcie to nabierze sensu dopiero wówczas, gdy na podobny krok zdecydują się wszystkie gminy zarządzające odcinkami trasy.

Władze Zgierza poinformowały niedawno, że planują ubiegać się o środki finansowe na modernizację nieczynnego od 2018 r. torowiska tramwajowej linii 46 Łódź – Zgierz – Ozorków na swoim terenie. Wobec braku porozumienia wszystkich samorządów będących właścicielami torowiska rozważany jest scenariusz budowy nowego krańca na wysuniętym na północ Zgierza osiedlu Proboszczewice. Tymczasem wstępne zainteresowanie reaktywacją kursów na całej trasie wyraziły także władze Ozorkowa.

Miasto czeka na ruch gmin wiejskich

– Jesteśmy gotowi do zaangażowania się w modernizację linii 46 – mówi Izabela Dobrynin z Urzędu Miejskiego w Ozorkowie. Twierdzi jednocześnie, że burmistrz Ozorkowa od lat zabiega o zachowanie połączenia tramwajowego, ale jego kompetencje są ograniczone do obszaru miasta. Tymczasem torowisko przebiega także przez teren gmin wiejskich Ozorków i Zgierz.

Nasza rozmówczyni ocenia, że podjęcie dużego wysiłku finansowego w celu remontu 5-kilometrowego odcinka zarządzanego przez miasto Ozorków w sytuacji, w której nie rozpoczęłaby się równocześnie modernizacja trasy pomiędzy Zgierzem a Ozorkowem, mija się z celem. – Na chwilę obecną nie mamy informacji o tym, by pozostałe gminy wyraziły gotowość zabezpieczenia w swoich budżetach odpowiednich środków – dodała. Póki co podłódzkie miasto nie zapisało więc takiej pozycji i w swoim budżecie.

Ozorków zdecydowany, by nadal płacić za autobusy zastępcze


Nie wydaje się zagrożone natomiast funkcjonowanie zastępczej linii Z46. – Bez względu na jej formę burmistrz Ozorkowa Jacek Socha jest zdecydowany utrzymać komunikację publiczną pomiędzy Ozorkowem a Łodzią i partycypować w niej finansowo – deklaruje przedstawicielka samorządu. Przypomnijmy, że po otwarciu tramwajowej linii 45 organizacja połączeń może być w pewnym zakresie utrudniona.

Dodajmy, że do Ozorkowa dojechać można od lat nie tylko w dzień, ale i w nocy. Linia Z46 ma charakter całodobowy, a przed zawieszeniem przewozów tramwajowych nocne kursy zaplanowano w rozkładzie linii 46. Do 2012 r. funkcjonowała zaś osobna linia 46bus obsługiwana przez nieistniejącą już spółkę Międzygminna Komunikacja Tramwajowa.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5